כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
דורשים פיצוי

בכיר פולני מאשים: "צה"ל הרג בכוונה את עובדי הסיוע"

פולין תדרוש פיצוי למשפחתו של אזרח פולני שנהרג בתקיפה ישראלית ברצועת עזה, כך אמר סגן שר החוץ הפולני: "על הרשויות בישראל לבדוק מי היה אחראי ללחוץ על כפתור מסוים"

בכיר פולני מאשים: "צה"ל הרג בכוונה את עובדי הסיוע"
פעילות כוחות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

אנדז'י שיינה סגן שר החוץ הפולני שהודיע כי זימן את שגריר ישראל בפולין לשיחה מחר, מאשים את ישראל במותם של עובדי הסיוע בעזה.

"אני לא השתכנעתי מההסבר שמדובר בתאונה ואירוע לא מכוון. זה כמו שבמקרה של תאונת פגע וברח, הנהג אחראי הן פלילית והן מוסרית" אמר לתקשורת הפולנית.

הוא הוסיף כי "על הרשויות בישראל לבדוק מי היה אחראי ללחוץ על כפתור מסוים ולפצות כספית את משפחות הנפגעים". "אני יודע שזה לא מספיק, אבל עבורי, כאדם וכעורך דין, זה ברור", הסביר.

כזכור דמיאן סובול, מתנדב בן 35 מהעיר פשמישל בדרום-מזרח המדינה, נהרג ביום שני ברצועת עזה בתקיפה ישראלית מוטעית על שיירת סיוע הומניטרי. שישה אנשים נוספים נהרגו איתו, כולל אזרח אמריקאי ושלושה בריטים ושניים נוספים.

האזרח הפולני עבד עבור הארגון האמריקאי World Central Kitchen, והעביר מזון לפלסטינים בעזה. רגע לפני מותו, הוא ומתנדבים אחרים פרקו סיוע שהובא לאזור דרך הים.

מתאוש מורבייצקי מי שהיה ראש הממשלה ב-2019 אמר גם כי המדינה "לעולם לא תסכים" לפצות על רכוש שאבד במהלך מלחמת העולם השנייה, מכיוון שגם אזרחים פולנים לא-יהודים נרצחו במהלך המלחמה - למרות העובדה הבלתי ניתנת לערעור כי אינספור פולנים הלשינו על שכינהם היהודים לנאצים, מה שהוביל למותם.

ופולין הזו שלא מאפשרת לניצולי שואה לקבל בחזרה את הרכוש שבבעלותם. דורשת כעת על ישראל לשלם לאנשים אחרים – שנהרגו בשוגג.

פולין יעקב ליבנה מלחמת חרבות ברזל סיוע הומניטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד