כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"משחק באש"

בריק זועם על החיסול בדמשק ומשרטט את תרחיש הבלהות

"עשויה לפרוץ מלחמה אזורית כוללת בכל המזה"ת, שישראל לא מוכנה אליה. זה משחק באש של אנשים לא רציונליים"

בריק זועם על החיסול בדמשק ומשרטט את תרחיש הבלהות
האלוף במיל' יצחק בריק צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האלוף במיל' יצחק בריק, נציב קבילות החיילים לשעבר שידוע בביקורתו הנוקבת על חוסר מוכנות צה"ל למלחמה, התייחס הבוקר (חמישי) בחומרה לפעולת החיסול שמיוחסת לישראל בדמשק בתחילת השבוע והזהיר מהשלכותיה.

"אני רואה את זה בחומרה. אלה שהחליטו על ההתקפה בעצם גרמו לכך שעשויה לפרוץ מלחמה אזורית כוללת בכל המזה"ת, שישראל לא מוכנה אליה. זה משחק באש של אנשים לא רציונליים - עם החבורה הזו, ביבי גלנט הרצי הלוי אי אפשר להוביל תהליכים", אמר.

בריק פירט על האיומים מצד איראן: "אפשר לצפות לפגיעה ישירה במטרה מרכזית בישראל או לאירוע חמור באחת השגרירויות שלנו בעולם. במוקדם או מאוחר, זה יכול להביא למלחמה אזורית כוללת שישראל לא מוכנה אליה באופן מוחלט. לא בעורף ולא בצבא". לדבריו, "מי שהחליט על החיסול משחק באש. זה יכול להבעיר את כל המזרח התיכון".

על הלחימה בעזה אמר: "חובה עלינו לקחת פסק זמן, להחזיר את החטופים, להכין את הצבא למלחמה הגדולה האזורית הכוללת, שהיא איום קיומי ממשי על הישרדותינו בחלקת ארץ זו. וצה״ל והעורף לא מוכנים אליה באופן מוחלט. לשקם את כלכלת ישראל ואת יחסינו הבין־לאומיים, להחזיר את העקורים לביתם, לגבש שוב את החברה ולהציל את המדינה מהתמוטטותה".

יצחק בריק לבנון סוריה חיזבאללה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד