כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שחזרו את האצבע

באמצע הניקיונות: "אספתי את הזרת והבאתי אותה בשקית ניילון"

בת 40 קטעה את אצבעה במהלך ניקיון הבית ופונתה למחלקה לרפואה דחופה | רופאי המרכז הרפואי העמק הצליחו לשחזר את האצבע ולהשיבה למקומה

באמצע הניקיונות: "אספתי את הזרת והבאתי אותה בשקית ניילון"
אצבע צילום: unsplash

ססילה, בת 40 ממגדל העמק פונתה למרכז הרפואי העמק לאחר שזרת כף ידה הימנית נתלשה בעת שניקתה את הבית. הזרת הקטועה הובאה בשקית, ובניתוח דחוף הצליחו רופאי המרכז הרפואי העמק לחברה בחזרה.

 "חזרתי מיום עבודה והתחלתי לנקות את הבית כמדי יום חמישי", שיחזרה ססילה. "בזמן ששטפתי את המדרגות, החלקתי ונאחזתי במעקה המדרגות שמעוטר עם עיטורים חדים, וכל מה שאני זוכרת מאותה נקודה זה שהזרת שלי נתלשה מהמקום".

בעלה של ססילה הזעיק אמבולנס שהבהיל אותה למרכז הרפואי העמק, והצוות אסף מהבית גם את הזרת הקטועה, שהובאה בשקית ניילון. צוות המחלקה לרפואה דחופה הזעיק את ד"ר חגי אורבך מומחה לכירורגיה של היד ומיקרוכירורגיה, ויחד עם צוות חדר הניתוח והמרדימים המטופלת הובהלה לחדר הניתוח במטרה להציל את האצבע.

לדבריו של ד"ר אורבך: "מדובר בניתוח הדורש השקה של כלי דם בעלי קוטר קטן מאד ועל כן נדרשות מיומנויות מיקרו-כירורגיות. במהלך הניתוח אנו מחברים בחזרה עצבים, גידים ועצמות על מנת לאפשר חזרה לתפקוד. כבר בביקורת במרפאה ראינו שהתוצאה טובה, האצבע נראית חיונית וססילה החלה לבצע תהליך שיקומי של ריפוי בעיסוק. במרבית המקרים אצבע לאחר השתלה לא חוזרת לתפקוד מלא, אך כולנו תקווה שססילה תתמיד בתרגול ותחזור בקרוב לפעילות סדירה ללא הגבלה או כאבים", הוא מסכם.

"אני אסירת תודה לד"ר חגי אורבך ולכל הצוות המצוין שטיפל בי במהלך שהותי בבית החולים. אתם מדהימים!", סיכמה המטופלת בחיוך.

קטיעת אצבע בית חולים רפואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד