כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ברקע החיסול הדרמטי

לייבל'ה מסכם שבוע: נינו של רה"י שנהיה 'מבקר' בעיתון

והשבוע בלייבל'ה: מיהו הנהג בישראל של הרבנית מסאטמר? | וואטסאפ קרסה בפעם השלישית אחרי הכינוסים של המשפיע | הג'וב החדש של נינו של מרן הרב אדלשטיין זצ"ל | ראש הישיבה בן ה- 88 כבש את מחלקת הביזנס | וראש העיר שהיטיב את מכנסיו לפני הנחיתה

לייבל'ה מסכם שבוע: נינו של רה"י שנהיה 'מבקר' בעיתון
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה מסכם שבוע של התאוששות מבעיה רפואית, אך נכנס היישר לתוך קריסת אפליצקיית הוואטסאפ הפופלרית.

לייבל'ה יודע לספר כי זו הפעם השלישית שוואטסאפ קורסת לאחר כינוס הצלה של המשפיע רבי צבי מאיר זילברברג. והפעם זה קרה לאחר הכינוס שערך בשבוע האחרון המשפיע בלונדון. בפעם הקודמת, בשנת תשפ"ג, כינס המשפיע אלפים בויז'ניץ נגד הטכנולוגיה ותקף את מכשירי ה'נדרים פלוס' ו'קהילות' ותלמידיו מצביעים על קריסת הוואטסאפ כעל אירוע שמיימי, לאחר שהתרחש בדיוק יומיים אחרי הכינוס, כמו שהיה בשנה קודם לכן בכינוס בביהמ"ד באיאן. כעת שמדובר ב'חזקה' לייבל'ה מתריע. 

לייבל'ה חושף השבוע על תפקיד חדש לנין הנאמן של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל. לייבל'ה שמע כי לצד היותו אברך כולל, בשעות בין הסדרים משמש מוטי פלאי כ'מבקר' רוחני ביתד נאמן. תפקיד נאמן וגם חשוב לנכד מרחוב ראב"ד. 

ומי שריגש את העולם היהודי הגאון רבי צבי קושלבסקי בן ה- 88 שחבק בן בכור יצא השבוע למסע חיזוק עם ה'ינוקא' בלונדון. ראש הישיבה יצא יחד עם הרבנית והשניים תפסו את מחלקת הביזנס בטיסה. 

באדיבות המצלםהגר"צ קושלבסקי, הרבנית והינוקאצילום: באדיבות המצלם

בזמן שבבני ברק דנו בין המפלגות על הקמת קואליציה מקיר לקיר, עיריית בני ברק פרסמה מודעות על אספקת תווי קנייה וחלוקתם לתושבי העיר ללא תמורה. אם אתם חושבים שאתם יכולים להגיש הצעה, מוזמנים להגיש בתיבת המכרזים.

באדיבות המצלםהמרכז בבני ברקצילום: באדיבות המצלם

את בערל'ה יעקובוביץ האיש וזק"א המסור לכל קדשי ישראל ראה לייבל'ה נוהג ברכבו לרבנית הצדקת מסאטמר שתחי' שהגיעה לביקור בארץ לרגל היארצייט של אביה הרבי ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל. בערל'ה המתין עד שכלל החסידים עברו להתברך אצל הרבנית סאשא שתחי'.

באדיבות המצלםבערל'ה נוהג לרבנית מסאטמרצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה עבר בעיון על תמונת חברי המועצה הנבחרים של מועצת העיר ירושלים, והבחין שכולם נמצאים בתמונה למעט נציג חסידות גור יוחנן ויצמן. האם חסידי גור נמנעים מתמונות?. 

דוברות עיריית ירושליםהתמונה הקבוצתית בספראצילום: דוברות עיריית ירושלים

בחתונת בנו של המיליארדר דן גרטלר שנערכה השבוע במרכז האירועים 'האחוזה' במודיעין עם בתו של שלומי בנזימן נצפו בריקוד חנוך זייברט ראש העיר ב"ב ומ"מ מנחם שפירא.

לייבל'ה שולח מזל טוב וברכת הצלחה לאיש התקשורת אבי גרינצייג שעבר לראשונה בחייו טסט וקיבל רישיון נהיגה מהמורה שאת מספרו תוכלו לראות בתמונה. לייבל'ה התרגש ורץ לעשות רישיון. 

באדיבות המצלםגרינצייג מקבל את הרישיוןצילום: באדיבות המצלם

גדול הזמר החסידי יעקב שוואקי שקם השבוע מהשבעה על אביו ז"ל הודה השבוע למנחמים בסרטון וידאו.

לייבל'ה המריא בשבוע שעבר לאירופה לרגל היארצייט של ה'נועם אלימלך'. במטוס ראה לייבל'ה את ראש העיר הנערץ של בני ברק חנוך זייברט מסדר את מכנסיו לפני הנחיתה. 

באדיבות המצלםזייברט מסדר את מכנסיוצילום: באדיבות המצלם

בהמשך ראה לייבל'ה בקראקא את זייברט יחד עם צמרת העיר סועדים אצל זולדן לאחר שאירח אלפים מהבאים לציון הקדוש בליז'ענסק.

באדיבות המצלםזייברט והצוות בטועמיה אצל זולדןצילום: באדיבות המצלם

גם צמרת העיר ביתר בראשות מאיר רובינשטיין סעדו על שולחנו של זולדן שהפך לאבן שואבת בכל מה שקשור לאוכל יהודי בקרקא. לייבל'ה נהיה רעב.

באדיבות המצלםרובינשטיין וצוותו סועדים אצל זולדןצילום: באדיבות המצלם

במתחם הוי אי פי של הכנסת אורחים ליז'ענסק ראה לייבל'ה את האדמו"ר מדז'יקוב ויז'ניץ בסיפורי צדיקים מהרב'ה ר' מיילך יחד עם ראש הקהל של חסידות בעלזא הרב מרדכי בריסק. 

באדיבות המצלםהרבי מדזי'קוב ויז'ניץ וראש הקהל של בעלזאצילום: באדיבות המצלם

את עורך מגזין 'משפחה' אריה ארליך ראה לייבל'ה בשדה התעופה בריישא פולין יחד עם לוזר קנופף מ'המודיע' קוראים בשקיקה את העיתון הארוך. על ארליך ראה לייבל'ה כי בהחלט מדובר בקריאת עיתון אחרי שנים שלא נגע. 

באדיבות המצלםארליך וקנופף דנים על המודיעצילום: באדיבות המצלם

במטוס הצ'רטר שהיה יותר דומה לקו 402 כמובן עם כל הריח והנלווה ראה לייבל'ה סלפי של ארליך בשירי הודיה על הזכות להיות בציון של הרב'ה ר' מיילך.

גם ח"כ אברהם בצלאל תפס טיסה בשישי בבוקר והגיע היישר לקרעסטיר לא לפני שרכש אוכל בשוק בבוכרים. בצלאל טס עם טרולי (לא לפני שקיבל אישור מהבוס דרעי) כזכור, בש"ס החלו להתאהב לאחרונה בר' ישעיה'לה לאחר ביקורו של דרעי במקום ושל השר ארבל. ח"כ בצלאל תפס תפילה חרישית בציון הקדוש והתפלל לשלומם של החטופים בעזה. 

באדיבות המצלםבצלאל מעתיר בתפילה בקרעסטירצילום: באדיבות המצלם

בהמשך הגיע לייבל'ה לפולין וראה את בצלאל מתראיין לתקשורת הפולנית וזה היה לראשונה שאברך במיר יודע לדבר פולנית.

באדיבות המצלםבצלאל שובר את השיניים ומדבר פולניתצילום: באדיבות המצלם

אפרופו ישיבת מיר, לייבל'ה ראה בחזור משווייץ את ראש ישיבת מיר הגרא"י פינקל בשטייגען בטיסה עם בורנשטיין מנגידי בית גור. 

באדיבות המצלםרבי לייזר יהודה בטיסהצילום: באדיבות המצלם

בקרעסטיר השתתתף לייבל'ה בבר מצווה לבן שר העסקנים בניו יורק הרב אברהם יעקב פרידמן  שנחגגה בשרשרת אירועים בקרעסטיר. 

בערב שבת ראה לייבל'ה את המפיק יוחי פליישמן האגדי מניו יורק יחד עם עוזריו והנגיד הצעיר ר' משה אריה קאהן לצד דודי קאליש נערכים לשבת קודש.

באדיבות המצלםפליישמן והצוותצילום: באדיבות המצלם

בהמשך ראה את המשפיע ר' מוטה פרנק מקיים 'פיצן דשיך' - בתרגום חופשי: לצחצח נעליים לכבוד שבת קודש לאחר שהתלכלכו בחול של העיירה.

באדיבות המצלםמוטה פרנק ממתין לצחצוח נעליו על ידי הגויצילום: באדיבות המצלם

בבר מצווה עצמה במוצ"ש ראה לייבל'ה תמונת מחזור של כל שרי העסקנים והחסידות בניו יורק וברחבי העולם נעמדים לתמונה משותפת. 

באדיבות המצלםשרי העסקנים בתמונה משותפתצילום: באדיבות המצלם

לאחר התפילות אצל ר' מיילך ור' ישעייל'ה נצפה בנו של הרב'ה מסלונים הרה"צ רבי דוד ברזובסקי בתפילת ערבית בשדה בבודפשט.

באדיבות המצלםר' דוד ברזובסקי בשדה התעופהצילום: באדיבות המצלם

את ראש ישיבת תולדות אברהם יצחק הרה"צ רבי אהרן קאהן ובנו הגדול של האדמו"ר ראה לייבל'ה בבית הכנסת קאזניצי בשיחה עם הרב רבינוביץ הרב של קאזניצי.

באדיבות המצלםר' אהרן קאהן והרב רבינוביץצילום: באדיבות המצלם

את הרה"צ רבי יוסל רבינובץ (הממשיך בביאלא) ראה לייבל'ה בתפילה בציון הקדוש ברימינוב.

באדיבות המצלםר' יוסל רבינוביץ מעתיר בתפילהצילום: באדיבות המצלם

בבית הכי קרוב לציון ראה לייבל'ה את הרה"צ רבי אברהם אבוחצירא ראש מוסדות 'עטרת דוד' בית שמש ובן האדמו"ר רבי יחיאל, האדמו"ר מספינקא מבית שמש, עו"ד מוישה אוסדיטשר ויצחק אלמליח סגן ראש העיר בית שמש ב'לחיים' בהילולא בליז'ענסק.

באדיבות המצלםבלחיים בליז'ענסקצילום: באדיבות המצלם

גם מקומו של יענקל'ה קורנבליט לא נפקד בליז'ענסק ומאז שהגיע לא הפסיק לרקוד ולצלם במצלמה דיגיטלית עקב התנזרותו מפגעי הטכנולוגיה. 

באדיבות המצלםיענקל'ה מצלם בדיגיטליצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה ראה תמונה חזקה מביקור הרבי מויז'ניץ אצל הרבי מצאנז ותוהה מה הצ'יפ שנתן הגבאי שטנגר לגבאי דייטש מאחורי כסאות האדמו"רים.

באדיבות המצלםשטנגר והצ'יפ לדייטשצילום: באדיבות המצלם

מאחורי הפרגוד בשמחת בית סאדיגורה השבוע, הבחין לייבל'ה בעסקן הסאדיגוראי / סטריקובאי, שימי ויכלדר נוטל את ידי הנגיד הרבני הרב פנחס שפירא בחדר על יד היכל השמחה.

י.ש.שויכלדר נוטל את ידי הרב שפיראצילום: י.ש.ש

בשמחת בית ערלוי - קאסוב ויז'ניץ - דושינסקיא בשבוע שעבר הבחין לייבל'ה בשיחת רעים בין הרב וועלוויל האגער נכדו חביבו של האדמו"ר מויז'ניץ מונסי, עם יקיר עולם החסידות יוסף שמעון שכטר, לייבל'ה היטה אוזן ושמע את תוכן השיחה אודות תוצאות הבחירות באלעד וסגנות העיר במקום.

באדיבות המצלםשכטר בשיחה עם הבנש"קצילום: באדיבות המצלם

בבית שמש נערך טקס מליאת המועצה הראשונה של ראש העיר שמוליק גרינברג, בהשתתפות השרים גולדקנופף, פרוש וביטון, והח"כים גפני, יעקב אשר, ברוכי וטסלר. מנחה הטקס: בצלאל קאהן.

באדיבות המצלםבצלאל קאהן מנחה את הטקס החגיגי בבית שמשצילום: באדיבות המצלם

בשולי ישיבת המועצה החגיגית בבית שמש תפס לייבל'ה את דובר העירייה היוצא יוסי ריינר, דובר ראש העיר הנכנס רפי פרלשטיין ודובר שר ירושלים ומסורת שמואל קרמרסקי בתחרות מי מוציא קודם הודעות לתקשורת.

באדיבות המצלםדוברי עולם התקשורת בפעולהצילום: באדיבות המצלם

את כפיר סויסה, ראש העיר הנבחר של קרית גת, ראה לייבל'ה ממשיך להתחזק ומכובד ב'חיקה' בברית שנערכה בחצר חסידות קרעטשניף קרית גת בעיר. לאחר ה'חיקה' נעמדו החסידים לבקש את ברכתו. 

באדיבות המצלםסויסה בחיקהצילום: באדיבות המצלם

בזמן שעם ישראל עוד התאושש מהיין, לייבל'ה השתתף במעמד סיום מסכת שסיים איש העסקים שאול סגל. המעמד נערך בראשות המשפיע הרה"צ רבי מיילך בידרמן שאף פצח בריקוד סוער עם בעל השמחה.

באדיבות המצלםר' מיילך בריקוד עם שאול סגלצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה נדחף כדי לקבל את ברכת רבי מיילך וקיבל על עצמו לומר כל יום פרשת העקדה כפי שהורה המשפיע. ויש גם וידאו מהריקוד הסוער.

בארה"ב נערכה השבוע חתונה יוקרתית לבת הנגיד אייזיק לפקוביץ לחתונה הגיעו זמרים מכל העולם שהגיעו קודם לחגוג יום הולדת לזמיר בנצי קלצקין. 

באדיבות המצלםיומולדת לקלצקיןצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה ראה בחתונה בארה"ב את ארל'ה סמט מתכופף ומתברך בחמימות מהאדמו"ר של ה'קאנטרי' הרב'ה מניקלשבורג שידוע שברכותיו מתקיימות. 

באדיבות המצלםסמט מתברך מהרב'הצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה הגיע גם לחתונת בת הנגיד ר' מאיר דוד טאבק איש אמונו של הרבי מויז'ניץ שזכה והרבי מויז'ניץ הגיע היישר לשמוח בחתונתו. 

באדיבות המצלםחתונת בת הנגיד מויז'ניץצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה ראה השבוע את המפיק האירופאי המפורסם ארי פרקש, יחד עם המרצה ואיש התקשורת ידידיה מאיר, לאחר השבת היוקרתית שפרקש הפיק למען הארגון gojewish בהנהלת איש העסקים אלדן סנטכרוז, למאות יהודים מרחבי הולנד. בשבת השתתפו בין השאר, המרצים ידידה מאיר ואשתו סיוון רהב מאיר.

באדיבות המצלםהמפיק וידידיה מאירצילום: באדיבות המצלם

את השף חיים בורנשטיין פגש לייבל'ה לאחר שהציל חיים בירושלים כשמנהל אגף פיתוח באיחוד הצלה אריאל בן דוד הגיע לפנק אותו.

באדיבות המצלםהשף לאחר שהציל חייםצילום: באדיבות המצלם

בסיור בדרום של קבוצת יהודים מארה"ב פגש לייבל'ה את איש מפיק מרגליות רבאיי גייקובסון ומאחוריו אמן הרגש הצעיר שימי ליפשיץ.

באדיבות המצלםליפשיץ והרבאייצילום: באדיבות המצלם

במעונו של הגה"צ רבי ישראל אברג'ל ראש מוסדות המאיר לארץ ובנו ממשיך דרכו של הגאון רבי יורם אברג'ל זצ"ל, נצפה השבוע מקורבם של גדולי ישראל הרב יהודה חזן בהתייעצות וברכה.

באדיבות המצלםחזן אצל הגר"י אברג'לצילום: באדיבות המצלם

יו"ר ארגון 'לב מלכה' הרב אהרן לייב אברמן, ערך השבוע סעודת הילולא לזכר הרבנית מלכה פרקש ע"ה, שלא השאירה זש"ק והארגון הוקם על שמה.

באדיבות המצלםאברמן בסעודהצילום: באדיבות המצלם

פינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לנחמן בנשעיה  יו"ר המזכירות הארצית של ברסלב ומגדולי אנשי החסד בדורנו לרגל שמחת החתונה לבנו שנערכה השבוע בברכפלד. לייבל'ה ראה את הגאון החסיד רבי אפרים קעניג מגדולי רבני ברסלב מסדר קידושין.

באדיבות המצלםהרב קעניג בסידור קידושיןצילום: באדיבות המצלם

בהמשך ראה לייבל'ה את ראשי הערים גוטרמן ורובינשטיין יושבים לשיחה צפופה על פוליטיקה ועוד.

באדיבות המצלםרובינשטין וגוטרמן בחתונה של בנשעיהצילום: באדיבות המצלם
 

ברכת מזל טוב לשלמה אייזנשטיין העורך דין של העיר בית שמש לרגל שמחת נישואי בתו השבוע. בחתונה ראה לייבל'ה את גולדברג ודרנגר מחובקים ומאושרים מתמיד.

באדיבות המצלםדרנגר עם גולדברג בחתונהצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לאברהם יעקב פרידמן שר העסקנים בארה"ב לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנערכה ביום רביעי בויליאמסבורג שם השתתף ראש העיר ניו יורק וצמרת העסקנים. 

באדיבות המצלםבבר מצווה לבנו של שר העסקניםצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב ליידי פרלשטיין מעסקני היהדות החרדית בארה"ב לרגל שמחת נישואי בתו השבוע בבורו פארק.

ברכת מזל טוב לפרשן והפובליציסט של עיתון 'המבשר' מאיר ברגר לרגל שמחת הולדת הנכדה.

ברכת מזל טוב ליועצו המסור של יו"ר ש"ס -  יוסי שבתאי, לרגל שמחת נישואיו השבוע בשעה טובה ומוצלחת. בחתונה שנערכה השבוע באולמי 'הדריה' בירושלים. כובד בסידור חופה וקידושין הראש"ל הגר"י יוסף, בברכה אחריתא כובד יו"ר ש"ס אריה דרעי ובברכה שישית כובד שר הרווחה יעקב מרגי, שהינו דוד הכלה.

באדיבות המצלםמרגי בברכה שישית בחתונהצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לחבר הנהלת העיר אלעד יעקב דוד ברקוביץ נציג חסידות ויז'ניץ לרגל שמחת הולדת הבן.

ברכת מזל טוב לרב אברהם כהן, יו"ר המועצה הדתית אליכין, לרגל שמחת חתונת בתו השבוע.

ברכת מזל טוב לאמרגן המוזיקה שלום וגשל לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. 

לייבל'ה לייבלה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד