כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בצבא פנו לאזרחים

הרמטכ"ל אישר ביצוע תחקירים על מחדל 7 באוקטובר

בפיקוד דרום יתוחקרו 6 מפקדי אוגדות שפיקדו על הכוחות בשטח, באגף המודיעין תקיים כל יחידה תחקור פנימי, ובחיל האוויר יותאם התחקיר ללחימה. הרמטכ"ל אישר את אופן ביצוע התחקירים הצה"ליים על מחדל 7 באוקטובר

הרמטכ"ל אישר ביצוע תחקירים על מחדל 7 באוקטובר
בתים שרופים בקיבוץ בארי צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

חודש לאחר שצה"ל הפיץ את הפקודה לביצוע תחקירים פנימיים בצה"ל לבדיקת האירועים שקדמו למחדל שבעה באוקטובר - הרמטכ"ל אישר היום (חמישי) את אופן ביצוע התחקירים. בתחקיר תיבדק התפיסה מול עזה משנת 2018 וכן ייבדק המודיעין משנת 2018 ועד תחילת המלחמה.

בנוסף, יתוחקר הלילה שבין 6 ל-7 באוקטובר וקבלת ההחלטות של מערך המודיעין. עוד ייבדקו האירועים בשלושת ימי הלחימה הראשונים עד השליטה המחודשת על יישובי העוטף עליהם פשטו מחבלים.

בפיקוד הדרום יתחקרו 6 מפקדי אוגדות שפיקדו על הכוחות בשטח. את התחקירים יבצעו קצינים בדרגת אלוף משנה, כאשר בכל תחקור קרב יעמוד קצין בדרגת סגן אלוף. בנוסף יתחקרו את ההערכות הלחימה במוצבים הצבאיים בעוטף.

בצה"ל מתכוונים להתבסס גם על סרטונים שצולמו על ידי עדי ראיה ומחבלי חמאס, דיווחים מתועדים והקלטות קשר. גורמי הצבא פנו לאזרחים בבקשה לשיתוף פעולה והעברת חומרים ועדויות לידי הצבא, כך דיווח איתי בלומנטל בכאן חדשות.

באגף המודיעין תבצע כל יחידה תחקור פנימי - ביחידות הליבה של אמ"ן, מודיעין פיקוד דרום, מודיעין אוגדת עזה, למד"ן ומד"ן.

בחיל האוויר יערכו תחקיר מותאם תוך כדי לחימה עם מוכנות לזירה הצפונית שיעסוק ב-7 באוקטובר בהגנת שמי המדינה, סיוע וכוחות הקרקע, כוחות מיוחדים כדוגמת שלדג ו-669, ובניית תמונת מצב. בנוסף יתחקרו את פעילות החייל במלחמה עד כה.

תחקירים נוספים יבוצעו באגף המבצעים בצה"ל על הפעלת הכוח, כוננויות, הוראות מבצעיות ופריסת הלוחמים בגזרות השונות; בחיל הים על אירועי המלחמה ו-7 באוקטובר; וכן יתוחקרו פיקוד העורף ואגף התקשוב.

גם בגופי מטכ"ל אחרים יתקיימו תחקירים, והם: מתפ"ש, אגא"ס, אג"ת, אט"ל, אכ"א, פיקוד צפון ופיקוד מרכז.

הרמטכ"ל מלחמת חרבות ברזל חמאס תחקיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד