כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לקראת פסח מגיש יקב ברקן את המלצותיו ליינות שילוו את סעודות החג

'יקב ברקן' היקב הישראלי המעוטר ביותר בתחרויות הבינלאומיות זוכה לכשרות המהודרת של בד"ץ חוג חתם סופר פ"ת, בד"ץ בית יוסף וכשרות הגר"ד לנדו. לקראת פסח מציג היקב את היינות המומלצים בהם תהדרו בחג

לקראת פסח מגיש יקב ברקן את המלצותיו ליינות שילוו את סעודות החג
יינות ברקן צילום: יח"צ

'The Gold Edition', מרלו

סדרת THE GOLD EDITION, מהדורת הזהב של יקב ברקן, הינה מהדורה מיוחדת של יינות יוצאי דופן בעלי אופי ייחודי.

הגפנים, הכרמים וחביות העץ נבחרו בקפידה ע"י הייננים של היקב לכדי יינות מיוחדים המעוטרים זהב. הענבים נבצרו בכרם עין זיתים שבגליל העליון, בליבו של אחד מאזורי הגידול הטובים בארץ.

מרלו מסדרה זו הינו יין עשיר, המשלב טעמי פרי, שוקולד ועץ קלוי שמקורם בהתיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. היין מרוכז בטעמים ובעל גוף מלא וסיומת ארוכה ופירותית.

זהו יין נהדר למנות דשנות שלהן גם מרכיב מתקתק כלשהו, כמו למשל בטטה או גזר, שכן זן המרלו בעצמו מזכיר במשהו פרי סגול ומתקתק מעט כמו שזיף למשל.

'The Gold Edition' , גוורצטרמינר

גוורצטרמינר הינו יין לבן חצי יבש, גם הוא מסדרת THE GOLD EDITION, מהדורת הזהב של יקב ברקן עם האופי הייחודי.

היין עשוי מענבי גוורצטרמינר הגדלים במרום הגליל העליון בכרם עלמה. היין ארומתי ופירותי בעל מתיקות מעודנת וחמיצות מרעננת, יתאים למנות ראשונות, סלטים, דגים ואף לקינוח.

 

פלטינום – קברנה סוביניון

יין זה הינו מהדורה מיוחדת של חביות מצטיינות שהופרדו מן השאר. בכל בציר וכמעט מכל החלקות המצטיינות של היקב ישנם חביות בודדות שמראות אופי או איכות ייחודיים שצוות הייננים היה שמח לתת להם ביטוי. היינן הראשי יחד עם צוות יינני היקב בחר בטעימה הסיווג השנתית חביות קברנה סוביניון בדיוק כאלה, חביות בהן התפתח יין אחר, ייחודי, יוצא דופן.

החביות שנבחרו הגיעו ממספר כרמים בגליל העליון, והן הופרדו מהשאר, והיין המשיך להתיישן בהן משך 18 חודשים. מיין זה הופק קברנה סוביניון 'פלטינום'.

זהו יין עשיר בעל צבע אדום עמוק בוהק ושוליים סגלגלים, טעמי פרי שחור מרוכז ותבלינים מתקתקים, קפה ושוקולד, המגיעים מהתיישנות בחביות עץ האלון . היין בעל טאנינים מאוזנים ומוצקים, גוף מלא וסיומת ארוכה, פירותית ומתובלת.

פלטינום – קברנה סוביניון יין יחיד ללא סדרה שנוצר רק מחביות היקב הטובות ביותר שעברו מיון קפדני כדי להתכנס ליין הסופי והאיכותי אותו תשתו כבר עם מנת בשר לצד ירקות צלויים או פחמימה.

 קברנה סוביניון, Altitude 585 בציר 2019

סדרת Altitude היוקרתית מאפשרת השוואה בין יינות קברנה סוביניון מאותה שנת בציר שעברו תהליכי הכנה ויישון זהים ונבצרו מכרמים בגבהים שונים. יינות הסדרה נקראים על שם גובה הכרם שבו גדלו הענבים. גובה הכרם בו גדלים הענבים הוא מהגורמים המשפיעים ביותר על אופי היין והוא מאפשר הצצה להבדלים בין היינות שכל טרואר מייצר. שם היין מסמל את גובה הכרם מעל פני הים.

אלטיטיוד 585 הוא יין בעל גוון אדום עמוק. באף שפע פרי שחור ובשל, שזיף שחור וקסיס עם נגיעות של מרווה ומנטה. שוקולד מריר מרוכז שזור בנגיעות של עץ מעודן. הפה מציג פרי בשל, כמעט מתוק אשר מתאזן עם החמיצות הרעננה והטאנינים המוצקים. הסיומת מתמשכת ונעימה, עם רמז לנוגט וטבק. מבין שלושת היינות, יין זה מתבלט כמחוספס והדוק יותר, אך עם זאת, מוכן ונגיש לשתייה ויתאים למנות בשר עשירות, צלי בקר וירקות שורש.

יקבי ברקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד