כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בצל המצב הבטחוני

"מאות אלפי ישראלים זכאים לדרכון גרמני״

שינוי משמעותי בחוק הגרמני קובע: מאות אלפי ישראלים זכאים לדרכון גרמני – האם גם אתם זכאים? • בצל המצב הבטחוני וחוסר הודאות - זה הזמן שלכם לבדוק

"מאות אלפי ישראלים זכאים לדרכון גרמני״
דרכון גרמני צילום: Depositphotos

החוק הגרמני עבר שינוי משמעותי במיוחד אשר קבע שאחד הדרכונים המבוקשים והחזקים ביותר באירופה זמין כעת עבור מאות אלפי ישראלים. במשרד עו״ד תותי אשבל, המשרד המוביל בישראל בהוצאת אזרחויות אירופאיות, מציינים: ״השינוי בחוק קובע שגם מי שלא היה אזרח גרמני לפני מלחמת העולם השניה, אלא נתין זר שמרכז חייו היה במדינה, יוכל לקבל דרכון גרמני הנחשב לדרכון אירופאי לכל דבר ועניין. במילים אחרות: אם סבכם או סבתכם נולדו בפולין אבל התגוררו בגרמניה וניהלו שם את מרכז חייהם והיו נתינים בגרמניה ולא אזרחים – סיכוי גדול שמגיע לכם דרכון גרמני״.

השאירו פרטים לבירור על זכאות לדרכון גרמני>>>

חשוב לדעת: אתם לא צריכים לוותר על הדרכון הישראלי רבים נוטים לחשוב שבמקרה ומוציאים דרכון נוסף נאלצים לוותר על הדרכון הישראל – אך הדבר אינו נכון. כאזרחי ישראל תוכלו להחזיק בכמה אזרחויות ודרכונים זרים, לכן דרכון גרמני ייחשב עבורכם בתור דרכון נוסף – דרכון אירופאי שיקנה לכם את כל הזכויות אשר מקבלים אזרחי האיחוד האירופי, כמו למשל להתגורר במדינות האיחוד ללא מגבלות, ללמוד ולעבוד בהן, וכמובן לטייל. מעבר לכך יש גם בונוס שרבים אינם מודעים אליו: תוכלו להיכנס לארה”ב בלי הוצאת ויזה מיוחדת!. ״הדרכון הגרמני נחשב לחזק במיוחד משום שמדובר בבמדינה עשירה, גדולה ומשפיעה במיוחד באיחוד האירופי. בנוסף, הוא מאפשר לכם להיכנס למספר המדינות הגדול ביותר מבין הדרכונים האחרים – וכמובן שגם הילדים שלכם יהנו מכל הזכויות המגיעות עם הדרכון״, מוסיפים במשרד עו״ד תותי אשבל.

השינוי שפותח את שערי אירופה לישראלים בעבר ולפני השינוי בחוק רק צאצאים לאזרח/ית גרמני/ת יכלו לקבל אזרחות ודרכון גרמני, אך השינוי בחוק למעשה נותן אפשרות גם לצאצאי נתינים שמרכז חייהם היה בגרמניה לפני עליית היטלר לשלטון ב- 1933 וברחו מהמדינה עד שנת 1945 לקבל דרכון גרמני. ״אין ספק שמדובר בשינוי משמעותי עבור מאות אלפי ישראלים מכיוון שכעת מי שיש לו לדוגמא שורשים פולנים (סבא או סבתא) שהתגוררו בגרמניה בנקודות הזמן הספציפיות האלו יהיה זכאי לדרכון גרמני, אומרים במשרד עו״ד תותי אשבל, ומוסיפים: ״זה בוודאי נשמע לכם מסובך, אבל הודות לצוות המנוסה והמקצועי שלנו אתם לא צריכים להסתבך ולדעת את כל הכוכביות הקטנות של החוק – אנחנו נבצע עבורכם את כל ההליך, מתחילתו ועד לקבל הדרכון המיוחל. אתם לא צריכים לטוס לגרמניה ולהתרוצץ הלוך ושוב – אנחנו עושים עבורכם את הכל״.

כדאי למהר למקרה והחוק ישונה בעתיד אין ספק שזו נקודת הזמן המושלמת להוציא דרכון גרמני וכדאי לנצל זאת בהקדם כי אין לדעת מתי החוק ישתנה שוב – בעיקר לנוכח הביקוש הרב. במשרד עו״ד תותי אשבל מסכמים: ״אלפי ישראלים כבר הגישו בקשות, לכן כדאי למהר ולהתחיל את התהליך בהקדם האפשרי, אי אפשר לדעת מתי החוק ישונה שוב״.

השאירו פרטים לבירור על זכאות לדרכון גרמני>>>

דרכון גרמני דרכון זר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד