כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
דריכות בישראל

תיעוד מטהראן: אלפים בהלוויית הבכיר האיראני שחוסל

אלפים השתתפו בהלוויית הבכיר האיראני בסוריה ובלבנון שחוסל על ידי ישראל. לצידו נהרגו סגנו, מוחמד האדי רחימי, וחמישה איראנים נוספים

תיעוד מטהראן: אלפים בהלוויית הבכיר האיראני שחוסל
הלווית המחוסל צילום: צילום מסך

איראן מאשימה את ישראל בהתנקשות במפקד כוח קודס בלבנון וסוריה של משמרות המהפכה, רזא זאהדי, חוסל בתקיפה מהאוויר סמוך לשגרירות איראן בדמשק ביום שני. בתקיפה נהרגו גם סגנו ועוד חמישה מאנשי משמרות המהפכה. איראן איימה להגיב בחריפות.

היום התקיימה הלוויתו בטהראן בירת איראן, אלפים השתתפו בהלוויה. מוחמד רזא זאהדי, חוסל בקונסוליה האיראנית בדמשק. באיראן אישרו כי סגנו מוחמד רחימי, וחמישה יועצים איראנים נוספים נהרגו. גורמים ישראלים אישרו ל"ניו יורק טיימס" כי ישראל עמדה מאחורי התקיפה. כמו כן דווח בעיתון האמריקני במבנה התקיימה פגישה בין בכירים איראנים ולגורמים בג'יהאד האסלאמי.

זאהדי היה אמון על היחידות של כוח קודס בסוריה ובלבנון ומדובר באישיות המשפיעה ביותר של האיראנים בגזרה הזו. זאהדי היה אחראי על כל סוגיית התחמושת בסוריה ובלבנון.

ה'ניו יורק טיימס' דיווח אתמול כי פרטים שסיפקו משמרות המהפכה של איראן מצביעים על כך שלישראל היה מידע מודיעיני עד דקת התקיפה, כולל את המידע הכי קריטי שהשגריר ואזרחים אחרים עזבו את הבניין וכי מפקדים בכירים נשארו שם כדי לפגוש ראשי ארגוני טרור פלסטינים כדי לדון במלחמה בעזה.

איראן כוח קודס סוריה חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד