כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
האסון בעזה

אנטישמיות מבחילה: "נהרג בתקיפה יהודית"

בעיריית הולדתו של עובד הסיוע שנהרג מאש צה"ל הופצה מודעת אבל אנטישמית. הוריו של עובד סיוע נוסף מתחו ביקורת בתקשורת האמריקאית על צה"ל וההנהגה הישראלית

אנטישמיות מבחילה: "נהרג בתקיפה יהודית"
הפרסום האנטישמי צילום: דב גיל-הר כאן חדשות

בעיר הולדתו של דמיאן סובול, עובד ארגון הסיוע הפולני שנהרג השבוע מאש צה"ל בעזה, הופצה היום (חמישי) מודעת אבל ובה נכתב כי הוא נהרג "במתקפה יהודית על עזה".

באדיבות המצלםהפרסום האנטישמי צילום: באדיבות המצלם

העיר מאופיינת בשליטה פוליטית של גורמי ימין קיצוניים. בנוסף, הוריו של עובד הסיוע האמריקני, ג'ייקוב פליקנג'ר, הטיחו היום ביקורת קשה על צה"ל ברשת CBS האמריקנית: "אם ההרג לא היה מכוון, אזי צה"ל וההנהגה הישראלית לחלוטין אינם כשירים", כך דיווח דב גיל-הר בכאן חדשות.

ראש ממשלת פולין, דונלד טוסק, התייחס היום להרג האזרח הפולני על ידי ישראל: "חייבת להתנצל ולשלם פיצויים למשפחתו של עובד הסיוע. אנחנו מצפים להסבר מיידי לנסיבות ופיצוי למשפחות של הקורבנות".

כזכור דמיאן סובול, מתנדב בן 35 מהעיר פשמישל בדרום-מזרח המדינה, נהרג ביום שני ברצועת עזה בתקיפה ישראלית מוטעית על שיירת סיוע הומניטרי. שישה אנשים נוספים נהרגו איתו, כולל אזרח אמריקאי ושלושה בריטים ושניים נוספים.

האזרח הפולני עבד עבור הארגון האמריקאי World Central Kitchen, והעביר מזון לפלסטינים בעזה. רגע לפני מותו, הוא ומתנדבים אחרים פרקו סיוע שהובא לאזור דרך הים.

הוריו של עובד הסיוע האמריקני שנהרג, ג'ייקוב פליקנג'ר, הטיחו ביקורת קשה על צה"ל בריאיון ל-CBS - ואמרו כי בשל כך שבמלחמה בעזה נהרגו עד כה כבר כ-200 עובדי סיוע הומניטרי בזמן שהעבירו מזון לתושבי הרצועה "אם ההרג לא היה מכוון, אזי צה"ל וההנהגה הישראלית לחלוטין אינם כשירים".

בנוסף, אמרו כי עד עתה לא פנו אליהם נציגים רשמיים מארצות הברית, מלבד לקבלת ההודעה הרשמית על מות יקירם. כדי לממן את הלוויתו משפחתו השיקה קמפיין גיוס המונים.

חרבות ברזל אנטישמיות פולין סיוע הומניטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד