כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"עניין פנימי"

פוגלמן: לא נשתתף בדיון על בדיקת הדלפת בג"ץ הסבירות

ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון פוגלמן החליט שלא לשלוח נציג לישיבה המיוחדת של ח"כ רוטמן שתעסוק בבדיקת הדלפת בג"ץ הסבירות: "מדובר בעניין פנימי שספק אם המקום לדון בו הוא בוועדות הכנסת"

פוגלמן: לא נשתתף בדיון על בדיקת הדלפת בג"ץ הסבירות
כסאות השופטים בבית המשפט העליון צילום: Yossi Zamir/POOL

הנהלת בתי המשפט לא תשלח נציג מטעמה לישיבת ועדת החוקה של הכנסת שתעסוק בחקירת הדלפת טיוטת פסק הדין של בג"ץ עילת הסבירות, כך דווח ב-ynet. 

היועץ המשפטי למערכת בתי המשפט עו"ד ברק לייזר שיגר מכתב לח"כ שמחה רוטמן, יושב ראש הוועדה, ובו טען כי "עניינו של הצוות בבחינת הדרכים למנוע דלף מידע פנימי לצדדים שלישיים והמלצותיו נדרשות לשם טיוב נהלי העבודה, לרבות הנהלים הקיימים לאבטחת מידע".

הנהלת בתי המשפט הוסיפה וטענה כי "אין מדובר בנושא ציבורי בעל השלכות רוחב או בנושא הקשור לאופן היישום של הוראה חוקית שנמצאת בתחום אחריותה של הוועדה. מדובר בעניין פנים-מערכתי של מערכת בתי המשפט, שספק אם המקום לדון בו הוא בוועדות הכנסת". 

נזכיר כי בתחילת פברואר ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, מינה צוות לבדיקת הדלפת חלקים מטיוטת פסק דין בג"ץ הסבירות. פוגלמן כתב: "פרסום חלקים מטיוטות פסקי דין שטרם הושלמה כתיבתם הוא אירוע חמור".

בצוות יהיו חברים השופט מיכאל שפיצר, מנהל בתי המשפט לשעבר, חגי אבימור, ראש אגף חקירות בשב"כ בדימוס, איל דגן, ראש אגף חקירות בשב"כ בדימוס והשופטת ד"ר קרן אזולאי, רשמת בית המשפט העליון.

עילת הסבירות בג"ץ הדלפה עוזי פוגלמן שמחה רוטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד