י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המרא דאתרא של יבנאל: "אני מוחל למוהרא"ש שיק"

לאחר שמוהרא"ש תקף בחריפות את רבה של יבנאל בצוואתו, אומרים מקורביו הגרס"מ פרנקל: "השלום ביניהם כבר היה בדרך"

מוהרא"ש שיק והגרס"מ פרנקל
מוהרא"ש שיק והגרס"מ פרנקל

המושבה יבנאל ממשיכה לסעור בצל פטירתו של המוהרא"ש זצ"ל ובעקבות הצוואה בה התייחס גם למחלוקת שהתגלעה בינו לבין המרא דאתרא הגאון רבי סיני מאיר פרנקל

‏בצוואתו המתפרסת על מחברת בת 40 עמודים כתב הרב: "מה אומר לכם בניי ובנותיי, נכדיי ונכדותיי וניני. תלמידי הרבים אנשי שלומנו היקרים בכל ארצות תבל. אין אתם יכולים לתאר ולשער מה עבר עליי באלו השנים מיום שנכנסתי לגור ביבניאל, צרות ותלאות וייסורים רבים ומרים סבלתי בצורה איומה כזו שאי אפשר להסביר בשכל אנושי בכלל.

"שקם עליי ס"מ ימח שמו בהתגלמות. הרב המקומי. אוי לאותה חרפה אוי לאותה בושה שאלו הם הרבנים, רחמנא ליצלן, כמוהו הם המעבירים על הדת פשוטו כמשמעו".

אחד מתלמידיו של הגאון רבי סיני מאיר פרנקל אומר ל'בחדרי חרדים': "הרב בדרך כלל נמנע מתקשורת, אבל בעקבות הצוואה אנחנו חייבים להגיב.

"הרב בכל השבוע האחרון התפלל ודאג לשלומו של המוהרא"ש, כשהודיעו לרב ביום שישי הרב נאנח עמוקות ואמר 'ברוך דיין האמת'. אנחנו היינו המומים שכן היה אפשר להרגיש את הצער, הרב קם ואמר: "אני מוחל בלב שלם על הכל"'.

"כידוע בשבת המשטרה הורתה לרב להיעדר מהמושבה. אך הרב שלח נציג להשתתף מטעמו בהלוויה. כך גם ידאג למשלחת לנחם את האבלים.

"הרב סירב להיגרר בעבר לתקשורת. ולא הגיב בשום פנים ואופן. הוא טיפוס צנוע שבורח מתקשורת ומפרסום היו גם כמה פעמים שהשלום היה בדרך אך משמים לא אסתייע".
ברסלב יבנאל רב מוהראש שיק מחילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד