כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ממשיך דרכו

בן 37 בלבד הוכתר לראש הישיבה הספרדית הגדולה בעולם

'בחדרי חרדים' עם פרופיל נרחב לדמותו של ראש הישיבה הגאון רבי יצחק סופר שמונה לשמש כראש הישיבה הספרדית הגדולה ישיבת 'רכסים' לאחר הסתלקותו של אביו הגאון רבי אליהו ציון סופר זצ"ל

בן 37 בלבד הוכתר לראש הישיבה הספרדית הגדולה בעולם
הגאון רבי יצחק סופר בהלווית אביו זצ"ל צילום: יעקב כהן

חלל עצום הותיר אחריו הגאון רבי אליהו ציון סופר זצ"ל, ראש ישיבת 'קול אליהו' רכסים ובעל ה'באר ציון' שנפטר בארה"ב והותיר אחריו אלפי תלמידים יתומים. 

במהלך מסע הלוויה הוכתר בנו הגאון רבי יצחק סופר לממלא מקומו בראשות הישיבה שהיא הישיבה הגדולה הספרדית בעולם המונה 800 תלמידים. 

עם מינויו לראש הישיבה, מגיש 'בחדרי חרדים' פרופיל לדמותו של רבי יצחק סופר שזה עתה בערב פסח ה' ניסן יהיה בן 37 בלבד. 

בצעירותו התבקש מהגאון רבי חיים קוק לבוא ולייסד את ישיבת 'תורת רפאל', בעלותו לישיבה גדולה, שלח אותו אביו זצ"ל ללמוד אצל רבו המובהק הגאון רבי אביעזר פילץ בתפרח, שם נוצר קשר איתן ביניהם. לאחר מכן עבר ללמוד בישיבת פוניבז' והיה לאחד מגדולי התלמידים של ראש הישיבה מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל.

באדיבות המצלםעם רבו מרן הגרי"ג אדלשטיין זצ"לצילום: באדיבות המצלם

ימים ספורים טרם מלאו לו עשרים, נישא לבתו של הגאון רבי אליהו אבא שאול זצ"ל, ראש ישיבת 'אור לציון', אשר קירבו והחשיבו כבנו ממש. לרגל נישואיו הוציא את ספרו הראשון 'כרם יצחק', כמתנת נישואין לרעייתו שתחי'.

באדיבות המצלםעם חמיו הגר"א אבא שאול ז"לצילום: באדיבות המצלם

לאחר נישואיו נקרא מיד על ידי אביו לשמש כר"מ בישיבה הגדולה, ונודע בשיעוריו הבהירים ובהיקף הסוגיות. מיד עם כניסתו לישיבה, החל לפעול למען הגדלת הישיבה בכמות ובאיכות, והגדיל את מספר התלמידים ללמעלה משבע מאות וחמישים בחורים כ"י, תלמידי הישיבה נקשרו בקשר אמיץ עמו, והישיבה הגיעה על ידו למעמד האדיר של הישיבה הספרדית הגדולה בעולם בכמות ובאיכות.

עם בואו לישיבה התקבל באהדה גדולה ובכבוד רב אצל בני הישיבה וצוות הרמי"ם למרות שהיה עדיין צעיר לימים, ניחן בכושר הנהגה נפלא וכך הנהיג את צוות הישיבה ברגש ובכישרון גדול. 

היה יד ימינו של אביו בכל דבר וענין, והוא היה הוציא ומביא בכל דבר בישיבה, כאשר כל דבר קטן כגדול היה מקבל דרך ותשובה ברורה מאביו ומנחיל בישיבה, כידוע ראש הישיבה זצ"ל דגל בשיטת כבוד לבחורים ולבני הקיבוץ, כאשר עיקר הנהגת הישיבה בפועל היא בידי תלמידי הישיבה הבוגרים, ומי שהיה אמון על הכוונתם במשך השנים היה בנו הגאון רבי יצחק סופר.

באדיבות המצלםעם אביו והתלמידיםצילום: באדיבות המצלם

בשנים האחרונות התלווה למסעות הקודש של אביו ראש הישיבה זצ"ל למדינות היום בשליחות הישיבה, ובכל מקום בואו שמו נישא לשם ולתהילה, וגדולי הגבירים בארצות הברית מרבים לשחר לפתחו, לקבל ממנו עצה ותושיה, כאשר פקע שמו בחכמתו ועצותיו.

פרידתו המרגשת מאביו הגדול הייתה לנס ופלא, כאשר שהו בבית מארחם ומקורבם הנגיד ר' עזרא אירני חש ראש הישיבה בקשיי נשימה, וכאשר הסתפקו אם להתפנות לבית החולים, השיב ראש הישיבה זצ"ל, כי מעתה אינו חש בטוב, ובכל דבר ועניין יש לפנות לבנו רבי יצחק, שהוא המוסמך בכל דבר בעניניו ובענייני הישיבה, והיו דבריו אלו דברים אחרונים שאמר קודם שהשיב את נשמתו לבוראו.

באדיבות המצלםבמסירת שיעור בישיבהצילום: באדיבות המצלם

תלמידיו מספרים ל'בחדרי חרדים' על בקיאות עצומה בתורתו של אביו רה"י זצ"ל בספריו ובתורה שבע"פ, בשיחותיו ובוועדים שמסר בישיבה הביא מתורת אביו בדיוק ובצורה נפלאה. 

כך גם זהירותו בבן אדם לחבירו מופלגת וכך הנהיג בישיבה לשמור על כבודו של כל בחור באשר הוא. בתפילות הימים הנוראים מנהיג רבי יצחק את סדר התפילות כאשר באולם בית המדרש משתתפים מאות מבחורי הישיבה ובוגריה. בתפילת מוסף של ראש השנה ניגש גם כחזן וגם כבעל תוקע כשהתקיעות הם עפ"י הוראותיו המיוחדות של אביו רה"י זצ"ל ובכוונות מיוחדות עפ"י האר"י ז"ל.

באדיבות המצלםעם נדיבי עםצילום: באדיבות המצלם

הרב אליהו ציון סופר ישיבת רכסים הרב יצחק סופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד