כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
סמוך לקברי בניהן

משפחות שכולות נגד ההפגנות: "אסור לשרוף את המועדון, יש לנו מדינה אחת"

משפחות שכולות שאיבדו את יקיריהן מ-7 באוקטובר, קיימו היום הצהרה בהר הרצל, בה התייחסו בין היתר להפגנות האחרונות: "אותנו לא תפלגו ואנחנו לא נסכים לפעולות האלה"

משפחות שכולות נגד ההפגנות: "אסור לשרוף את המועדון, יש לנו מדינה אחת"
חסימת איילון צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בהר הרצל התכנסו היום משפחות שכולות להצהרה מיוחדת סמוך לקברי בניהן שנפלו בשבעה באוקטובר, זאת ברקע ההפגנות הסוערות נגד הממשלה.

איציק בונצל, אביו של סמל-ראשון עמית בונצל הי"ד, אמר: "אנחנו עומדים פה, במקום הקדוש הזה, פנים אל פנים מול אלו שרוצים לדרוך לנו את המדינה, לנסות לקרוע את החברה הישראלית רק בגלל שנאתם לממשלה. את אותם הפורעים לא מעניין משפחות החטופים, החיילים שנלחמים בעזה ובטח שלא מעניין בננו שנפל על קידוש השם. אנחנו, המשפחות השכולות, לא נעמוד בצד ולא נאפשר להם לפגוע בסמלי שלטון. המיעוט הקולני לא יצליח לפלג את החברה הישראלית".

בונצל הוסיף: "אם ההתפרעויות יימשכו אתם תאלצו אותנו לצאת לרחובות. במקום שנישב בביתנו ונתאחד עם הכאב לא נעצור, אנחנו נצא לרחובות, כל המשפחות השכולות ונעצור את ההשתוללות הזו, הפסיקו! אותנו לא תפלגו ואנחנו לא נסכים לפעולות האלה".

יוני איתן, אביו של סגן נתנאל איתן הי"ד, אמר: "אני יודע על מה נתי לחם. המורשת שלו נמצאת ואנחנו כולנו באחדות מדהימה - אבל יש פלג בעם שחושב קצת אחרת מאיתנו. יש לנו הזדמנות אחרי 2,000 שנה פעם ראשונה לאחדות אמיתית, אנחנו רוצים לפספס אותה? מה שחשוב לצאת לרחובות ולהוקיע בדרכים המקובלות, לא לשרוף, לא לאיים כי אלו לא דמוקרטים והם מתנהגים כעוסקים בטרור אזרחי. זה מקומם אותי כשאני רואה את הבן שלי. אני מרגיש שקוברים אותו בפעם השנייה".

אביחי ברזני, אביו של סמל-ראשון דביר ברזני הי"ד אמר: "המראות של ההפגנות והחזרה ל-6 באוקטובר מבעבעים לנו בנשמה. השיח המפלג, המשסע והמקטב, מימין ומשמאל, דתיים וחילונים. כבר שבוע שאנחנו מסתובבים עם ההרגשה: 'האם בשביל זה הבן שלנו קבור בהר הרצל? האם בשביל זה הוא מסר את נפשו?'".

מלחמת חרבות ברזל הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד