כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
צפו בגלריה

פוסק הדור אפה מצות ב"היימישע מצות" בנתניה

פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך הגיע לאפות מצות במאפיית "היימישע מצות" המפורסמת בקרית צאנז בנתניה • המאפייה ידועה בטיב המצות המיוחדות ובטעמם הייחודי לצד חומרות והידורים המונהגים רק במאפייה זו

פוסק הדור אפה מצות ב"היימישע מצות" בנתניה
הגר"מ שטרנבוך באפיית מצות צילום: שוקי לרר

פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך הגיע במהלך השבוע האחרון לאפות מצות את מצותיו  במאפייה המפורסמת "היימישע מצות" בנתניה וזאת לקראת חג הפסח הקרב ובא.

מאפיית "היימישע מצות" הממוקמת בעיר בנתניה והעומדת תחת השגחת בד"צ העדה החרדית והשגחת ועד הכשרות ק"ק צאנז נחשבת למאפייה המובילה את החומרות וההידורים. לדוגמא, ב"היימישע מצות " מקפידים כנהוג מקדמת דנא שכל כלי האפייה הינם עשויים מעץ וללא שום מגע ברזל,משגיח יחודי בודק את מקלות העץ לאחר שמעבירים, את המקלות במכונה המלטשת ומסירה ממנה את שכבת העץ, כל שולחנות העבודה מכוסים בנייר המוחלפים בכל ח"י רגעים. בתוך הח"י רגעים מגלגלים הנייר של שולחן הפינערים, ושולחן הרעדלער פעמיים,  ניגוב הידיים של כל העובדים הם במגבת נייר נטולת מעמילן , ולא חלילה במגבת המשמשת ידיים רבות.

מעבר לכך המאפייה מתהדרת במצות המהודרות והטעימות ביותר לצד טיב מצות איכותי במיוחד. חלק מההקפדות במאפייה: לא הופכים את המצות במהלך האפייה,חומרה זו המקובלת היא מהגאונים,ורבים מגדולי ישראל הקפידו על זה עד מאוד, ואף זרקו מצות שהפכו תוך כדי רידודום  ליבון הרעדעלר מידי ח"י דקות, על ידי משגיח, התנור מוסק ע"י עצי זית בלבד, ובאם יש כפולה בתנור, השיבר מוציא אותה ע"י מרדה מיוחדת ושם גחלים ומלבן את המקום שהייתה בו הכפולה משגיח תמידי עומד בחדר התנור ומשגיח על כניסת ויציאה של האופים , הקפדה מיוחדת ביותר במאפיה זו שלא יהיה שום שהייה לאחר רידוד המצה, ומכניסים אותה מיד לתנור, ללא רגע מיותר של המתנה, כשיטת הרא"ש.

החומרות וההידורים הנוהגים במקום זה הביאו את פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך לבחור לאפות מצות דווקא שם. זה שנה חמישית ברציפות הגר"מ הגיע עם בני משפחתו ומקורביו ובמשך שעה ארוכה עקב בקפידה אחר הליך האפייה. בסיום בירך הגר"מ שטרנבוך את ראשי המאפייה שיזכו להמשך הצלחה ולראות בישועת השם עוד השנה.

יצוין כי רק במהלך השבועות האחרונים טרחו אדמו"רים וראשי ישיבות להגיע ולאפות מצות במאפייה המפורסמת וזאת בעקבות הכשרות הקפדנית לצד הטעם הייחודי והמיוחד. כמו כן, בתקופה זו רבים מגדו"י מכתתים את רגליהם מירושלים ובני ברק לאפות מצות במאפיית "היימישע מצות".

במאפיית המצות המפורסמת "היימישע מצות" קוראים לציבור המקפיד על קלה כבחמורה למהר ולרכוש את המצות הידועות בטיבם ובטעמם היחודי כבר כעת בכדי שיהיו ערוכים מבעוד מועד לקיים מצוות היום בחג המצות עפ"י ההידורים והחומרות שנהגו עוד מקדמת דנא.

הרב משה שטרבנוך היימישע מצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד