כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
תרחישי קיצון

בבתי החולים ובבתי הספר נערכים לנקמה איראנית

מנהלי בתי ספר בצפון ובמרכז נפגשו עם גורמי ביטחון כדי להיערך לתרחיש קיצון • במשרד הבריאות הכינו קפסולות תגבור של צוותי רפואה לבתי החולים בצפון • כל הפרטים

בבתי החולים ובבתי הספר נערכים לנקמה איראנית
תלמידי בית ספר מתגוננים בעת אזעקה. אילוסטרציה צילום: Sarah Schuman/ Flash90

דריכות שיא בישראל מחשש לנקמה איראנית קרובה על חיסולו של בכיר משמרות המהפכה בדמשק בירת סוריה השבוע, תקיפה שמיוחסת לישראל. בתי החולים ובתי הספר נערכים בימים אלה לתרחישי קיצון.

כתבת הבריאות של 'כאן', קטי דור מדווחת כי גורמי ביטחון נפגשו עם מנהלי בתי ספר בצפון ובמרכז הארץ בשבועיים האחרונים. כמו כן, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב שוחח הערב עם מנהלי בתי החולים על היערכותם.

בירושלים הודיעו למנהלים להיערך ללמידה מרחוק אחרי פסח במידת הצורך. במקרה של "תרחיש עלטה" שבו לא יהיה חשמל - הלמידה תהיה עצמאית. זאת בנוסף להודעה שהעביר משרד החינוך למנהלי הפנימיות, בה המליץ לא להשאיר את התלמידים בסופי השבוע במוסדות. במשרד החינוך הדגישו כי אין התרעה קונקרטית אלא הגברת זהירות.

Yonatan Sindel/Flash90תרגיל אזעקה בבית ספרצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתי החולים נערכים כבר במשך חצי שנה למצבים שונים, כולל לתרחישים קשים, אך ביומיים האחרונים בתי החולים במרכז ריעננו הנחיות. בבית החולים איכילוב ביקשו מהצוותים הרפואיים להיות זמינים במידת הצורך וביצעו היום ישיבות רענון. בשיבא התבקשו להכין צוותי רפואה לתגבור בתי חולים אחרים, למקרה שיצטרכו. בבלינסון ריעננו נהלים, בדקו מלאים ומחסנים. בנוסף, במשרד הבריאות הכינו קפסולות תגבור של צוותי רפואה לבתי החולים בצפון, למקרה הצורך.

דוד כהן, פלאש 90תרגיל אר"נ בביה"ח זיו בצפתצילום: דוד כהן, פלאש 90

כחלק מהתרחשים שעלו בהערכות המצב בצה"ל, סומן מחר, יום השישי האחרון של רמדאן, כיום דרמטי במיוחד. האיראנים מציינים ביום זה את "יום ירושלים" האיראני. גורמים בישראל אומרים שייתכן שהאיראניים ינסו לסגל לתגובת הנקמה שלהם הקשר דתי-סמלי.

בתי ספר בתי חולים נקמה איראנית האיום האיראני איראן מצב חירום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד