כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
קידוש השם

הנער החרדי חגג בר מצווה בניגריה ותרם מים נקיים לכפר המוסלמי

שליח חב"ד צעיר המתגורר באפריקה בחר לכבד את ציון הדרך שלו בבניית באר מים נקיים לתושבי הכפר. יותר מ-2,000 תושבים שרובם מוסלמים, מנהלי בתי חב"ד מ-13 מדינות מרכז אפריקה השתתפו בחגיגה

הנער החרדי חגג בר מצווה בניגריה ותרם מים נקיים לכפר המוסלמי
יוסי אוזן חוגג בר מצווה בניגריה צילום: בית חב"ד אבוג'ה

עד עכשיו, תושבי כפר אטונדה בניגריה נאלצו ללכת קילומטרים כדי לקבל למי שתייה נקיים.

אבל בחודש שעבר בחר יוסי אוזן, בן 13, לחגוג את בר המצווה שלו בדרך מקורית בכך שסייע במימון מקור מים נקיים לשתייה עבור תושבי הכפר. הוא הושפע מפעילות הוריו, הרב ישראל וחיה אוזן, מנהלי בית חב"ד בעיר הבירה אבוג'ה.

כיום, המערכת התת קרקעית ומערכת הצנרת מספקות מי באר נקיים ליד מפתן הדלת של אלה המתגוררים בבתים קטנים. המערכת משרתת כ-670 מבוגרים ו-1,040 ילדים בכפר.

בטקס חנוכת מערכת המים השתתפו בני משפחת אוזן מעיר הבירה אבוג'ה, יותר מ-2,000 תושבים שרובם מוסלמים, מנהלי בית חב"ד מ-13 מדינות מרכז אפריקה השתתפו בחגיגה.

הרב אוזן מעריך שבאבוג'ה ובלגוס חיים 850 יהודים. חברי הקהילה הם בעיקר עובדים מחו"ל עם חוזי עבודה הנעים בין שלוש לחמש שנים.

"בנוסף, יהודים מפוזרים בעיירות קטנות שונות ברחבי המדינה, בהן אנו עורכים תכניות שנתיות בעזרת מתנדבים, במיוחד בחגים יהודיים", אמר הרב ל-Chabad.org.

שליחי חב"ד ברחבי מרכז אפריקה רקדו עם תושבי הכפר. המתנה של יוסי, שנגעה בליבם של הניגרים, כללה גם חבילות אוכל לחוגגים לקחת הביתה.

שלמה גודיסי, שנולד בישראל ומגיע לאפריקה בקביעות כבר קרוב ל-30 שנה כדי להמשיך את העסק המשפחתי שלו - מכירת גנרטורים, ששימשו פעמים רבות את התושבים כשהחשמל בניגריה מופסק, מספר שהחיים היהודיים בניגריה קיבלו תפנית של 180 מעלות מאז שהאוזאנים עברו לשם. "הם הפכו את חב"ד שלהם לחנות אחת לכל דבר יהודי", אמר. "האוזנים השפיעו לא רק על הקהילה היהודית אלא על הקהילה הלא יהודית הרחבה יותר".

 

בר מצווה ניגריה בית חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד