י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
מעבר ארז ייפתח

בתום דיון הקבינט: יינקטו צעדים להגברת הסיוע ההומניטרי לעזה

הקבינט המדיני ביטחוני התכנס והחליט להסמיך את רה"מ, שר הביטחון והשר גנץ לנקוט בצעדים מיידיים שיגבירו את הסיוע ההומניטרי ברצועת עזה. במקביל נמסר כי "צה"ל נערך לכל התפתחות מול איראן, הן בהגנת העורף והן בהתקפה"

בתום דיון הקבינט: יינקטו צעדים להגברת הסיוע ההומניטרי לעזה
מעבר ארז צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקבינט המדיני ביטחוני התכנס הערב (חמישי) בלשכת ראש הממשלה בירושלים זאת בצל איומי הנקמה הנשמעים מאיראן וכן ברקע השיחה הטעונה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

בתום הדיון נמסר כי צה"ל נערך לכל התפתחות מול איראן, הן בהגנת העורף והן בהתקפה. 

בתוך כך, לאור הלחצים המדיניים ההולכים וגוברים, הקבינט הסמיך את רה״מ, שר הביטחון והשר גנץ לנקוט בצעדים מיידיים שיגבירו את הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. 

"סיוע מוגבר זה ימנע משבר הומניטרי והוא הכרחי להבטחת המשך הלחימה ולהשגת יעדי המלחמה. לאור זאת, ישראל תאפשר אספקה זמנית של סיוע הומניטרי דרך אשדוד ומחסום ארז והגברת הסיוע הירדני דרך כרם שלום", נמסר בהודעה מלשכת ראה"מ.

עם זאת מלשכת השר לביטחון לאומי, וחבר הקבינט המדיני-בטחוני, איתמר בן גביר נמסר: "לא התקיימה הצבעה הערב בקבינט על הסמכת השרים גלנט וגנץ על הגברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה וההודעה שפורסמה בנושא מטעם לשכת ראש הממשלה - אינה נכונה. השר בן גביר ונוספים התנגדו להצעה ויש להצטער על כך שרה"מ נמנע מלהביא זאת להצבעה". 

השר בן גביר הוסיף מצידו: "הדרך הנכונה להחזיר את החטופים שלנו היא להפסיק את הכנסת הסיוע לעזה, ולהתנות תנאי - הומניטרי רק תמורת הומניטרי. חבל שבמקום להיכנס לרפיח, יש מי שמעדיף לעסוק בהכנסת ציוד לעזה שמגיע היישר לידי חמאס. חייבים להיכנס לרפיח עכשיו!".

מלחמת חרבות ברזל מעבר ארז סיוע הומניטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד