כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
החיסול בדמשק מוצדק

בכיר במודיעין: "סולימאני היה משכנע את חמינאי להצטרף"

גורם בכיר מודיעין מסר לאחרונה כי אם סולימאני שחוסל ב-2020 היה בחיים, הוא היה מצליח להשפיע על חמינאי להצטרף יחד עם חיזבאללה, אולי אפילו כבר ב-7 באוקטובר

בכיר במודיעין: "סולימאני היה משכנע את חמינאי להצטרף"
קבוצת אנשי דת בכירים הנאמנים לשליט איראן עלי חמינאי צילום: Iran international

גורם בכיר בתחום הערכת המודיעין מסר לאחרונה אבחנה מעניינת ומפחידה: אם קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס לשעבר היה בחיים, "הוא היה מצליח להשפיע על המנהיג העליון חמינאי ולגרום לאיראן להצטרף יחד עם חיזבאללה למערכה, אולי אפילו כבר ב-7 באוקטובר". סולימאני חוסל ב-2020 על ידי ארה"ב בעיראק.

יוסי יהושוע דיווח ב-Ynet כי החרדה בציבור, ששורשיה כמובן במחדל החמור של 7 באוקטובר, הובילה לקולות שתהו אם בכלל היה צורך לחסל את חסן מהדווי, בכיר במשמרות המהפכה.

התשובה היא "כן" מהדהד: האיש, הסגן שלו והצוות שלהם אחראים לכל מה שהתעופף במלחמה הזאת לכיוון ישראל משטח לבנון וסוריה. יהושוע מציין כי הוא היה סגנו של קאסם סולימאני, וגם אם נפל ממנו בהשפעה ובכריזמה, הרי שהוא "צבר מספיק חטאים" כדי להצדיק את ניצול ההזדמנות ושליחתו לפגישה דחופה עם המפקד לשעבר.

בצה"ל סבורים שרף המלחמה הכוללת לא ייחצה. יותר סביר שיהיה ניסיון פגיעה במטרה צבאית "איכותית", אבל לאו דווקא פעולה שוברת שוויון. עם זאת, בצה"ל נערכים לכל התרחישים האפשריים, בין אם הם יגיעו מאדמת איראן או דרך השלוחות באזור. לא חסרות אופציות קצה: טילים, רקטות, נחילי כטב"מים, חדירת מחבלים, פיגועים בחו"ל, מתקפות סייבר וגם כמה פעולות טרור במקביל.

 
קאסם סולימאני איראן סוריה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד