כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
צביעות אמריקאית

ה'וול סטריט ג'ורנל' בביקורת חריפה: אופורטוניזם של ממשל ביידן

בעיתון הנחשב נכתב כי הנשיא ביידן מנצל טעות ישראלית טראגית כדי להעניק ניצחון לחמאס | עוד נטען כי ביידן שוכח את פגיעת הטילים השגויה של צבאו, שהרגה עשרה חפים מפשע בקאבול ב-2021, אז נהרגו ילדים בתקיפה אמריקאית

ה'וול סטריט ג'ורנל' בביקורת חריפה: אופורטוניזם של ממשל ביידן
פעילות קרקעית של צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

ישראל עשתה את הדבר הנכון השבוע על ידי חקירה מיידית, לקיחת אחריות והתנצלות על פגיעת הטילים ביום שני שהביאה למותם של שבעה עובדי סיוע מ"המטבח העולמי המרכזי" בעזה.

"זה לא היה צריך לקרות", אמר דובר צה"ל "זו הייתה טעות שבאה בעקבות זיהוי שגוי". גם ראש הממשלה, נשיא המדינה ושר הביטחון התנצלו והכריזו על צעדים כדי לנסות למנוע את הישנותו.

במאמר מערכת חריף נגד ביידן ב'וול סטריט ג'ורנל' נכתב: "בהתלהבות מהקונצנזוס התקשורתי הליברלי האנטי-ישראלי המתהווה, קרא ביידן ביום חמישי ל"הפסקת אש מיידית" והפציר בישראל לעשות ויתורים חדשים במשא ומתן על חטופים". הנשיא איים אז, כפי שניסח זאת מזכיר המדינה אנטוני בלינקן, כי "אם לא נראה את השינויים שאנחנו צריכים לראות" מישראל, "יהיה שינוי במדיניות שלנו".

"זהו אופורטוניזם של ממשל ביידן, המשתמש בטרגדיית המטבח המרכזי העולמי כדי ללחוץ על ישראל לקצר את המלחמה ולתת לחמאס לשרוד" נכתב במאמר. "זה גם הדבר הגרוע ביותר שהנשיא יכול לעשות כדי לשחרר את החטופים".

המסר שיקבל חמאס הוא ברור: להמשיך לדחות עסקאות חטופים, לעשות הכל להחמיר את האסון ההומניטרי (וכך להאשים את ישראל), ביידן מאשים ולוחץ על ישראל להתפשר על מטרות המלחמה שלה. לאחר ה-7 באוקטובר, ארה"ב דרשה מחמאס לשחרר את החטופים "ללא תנאים". כעת זה קרוב יותר לדרוש מישראל להפסיק ללא תנאי להילחם.

במאמר מזכירים העורכים כי ביידן שכח את תקיפת הטילים השגויה שלו לאחר פיגוע התאבדות בו נהרגו 13 חיילים אמריקאים, הוא הורה לנקום. ב-29 באוגוסט 2021, טיל אמריקאי פגע במכונית בקאבול. התברר שבתקיפה נהרגו 10 אזרחים, בהם שבעה ילדים. אבל ממשל ביידן לא מיהר להתנצל. כמעט כל מה שבכירי הביטחון טענו בשעות, ימים ושבועות לאחר מכן, התברר כשקרי, כך דיווח אז הניו יורק טיימס.

עברו שבועות עד שהפנטגון כינה את התקיפות "טעות טרגית".

"במקום להטיל על חמאס דין וחשבון ולדרוש בכל הזדמנות לשחרר את החטופים, כולל חמישה אמריקאים, ביידן מטיל את מלוא הזעם על ישראל" נכתב.

 
מלחמת חרבות ברזל חמאס ארצות הברית הנשיא ביידן וול סטריט ג'ורנל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד