כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ברקע דיוני חוק הגיוס: מספר שיא של צעירים חרדים בשירות האזרחי

שיא של עשור: למעלה מ-1400 חרדים משרתים היום בשירות האזרחי. מנכ"ל רשות השירות לאומי-אזרחי, ראובן פינסקי: ״המוטיבציה הגבוהה והרצינות שלכם הם השגרירים הטובים ביותר שלנו״

ברקע דיוני חוק הגיוס: מספר שיא של צעירים חרדים בשירות האזרחי
באדיבות המצלם צילום: הסיור

מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי ראובן פינסקי ערך היום (חמישי) סיור בכיתות הלימוד במסגרת תכנית "מעלות 5" שם נפגש עם בני השירות העתידים לשרת בתחום התיכנות ובדיקות תוכנה.

תכנית "מעלות 5" הינה תוכנית הדגל המבוקשת של השירות האזרחי, במסגרתה בני השירות מהחברה החרדית מתמקצעים בתפקידים שונים בתחום הביטחוני ומשלבים תרומה למדינה עם רכישת כלים מקצועיים שיסייעו להם בהמשך החיים האזרחיים בהשתלבות במקצועות נחשקים בשוק התעסוקה.

בסיור שוחח המנכ״ל עם בני השירות ״אני מחזק את ידיכם בתרומתכם למען המדינה. גאווה גדולה לראות צעירים נלהבים ומוכשרים כמוכם שבעוד מספר חודשים יקחו חלק בתפקידים משמעותיים במסגרת השירות האזרחי".

בשנים האחרונות עולה ההתעניינות להצטרף לשירות בין היתר בזכות ההתמקצעות של מסלולי השירות האזרחי בדגש על שירות בגופי הביטחון כגון משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר ועוד.

"היכולת שלנו לעשות את הקפיצה מ-0 ל-100 בזמן קצר מתאפשרת בזכות המעטפת וההכשרה שאנחנו מקבלים לקראת השירות" כך מעיד מ' שמיועד לתפקיד רגיש בשב"כ.

בתוך כך, ברקע המלחמה בדרום וברקע המתיחות הגוברת בצפון, השירות האזרחי חושף במהלך הימים האחרונים את מספר השיא של בני השירות מהמגזר החרדי המשרתים במגוון מסלולים שונים.

על פי הנתונים למעלה מ-1,400 בני שירות חרדיים משרתים היום בשירות האזרחי. המספר התקדימי הזה מוכיח כאלף עדים כי המגזר החרדי רואה בשירות האזרחי דרך מצויינת להתמקצע במקצוע מניב ומפרנס לחיים לצד תרומה משמעותית למדינה.

מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי ראובן פינסקי ״הנתון המשמעותי הזה מוכיח את צדקת והצלחת הדרך שלנו. מדובר במספר שיא של בני שירות שמראה את הבעת האמון בשירות האזרחי. זוהי הדרך הטובה ביותר לשלב תורה, פרנסה ותרומה לקהילה. המוטיבציה הגבוהה והרצינות שאתם מפגינים אלו השגרירים הטובים ביותר שיש לנו. ההיענות הרחבה לשירות נעשה בצורה טובה וחיובית ובסיעתא דשמיא אנו רואים הצלחה גדולה".

ראש תחום חרדים במינהל תעסוקת אוכלוסיות במשרד העבודה, אביעד שורץ התלווה למנכ"ל וציין את השותפות של משרדי הממשלה והודה על הסיוע בתקציבים והכשרות.

מי שעוקבים מקרוב ועוזרים להצלחת התכנית הם מנהל מרכז כיוון בירושלים, אלעזר אצור ומנהל תכניות ההכשרה במרכז, פיני גולדמן שמלווים את המתנדבים לאורך כל הדרך ואחראים על פיתוחם של מסלולי הכשרה רבים באזור ירושלים וסביבתה.

שירות אזרחי חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד