י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
חרפה באו"ם

השוואה בין חטופים למחבלים: שגרירת ישראל יצאה מהמליאה

המועצה לזכויות אדם אימצה החלטה אנטי ישראלית, בתגובה, יצאה שגרירת ישראל במחאה מהמליאה בתום נאומה. ההחלטה משווה בין החטופים לבין עצורים החשודים בפעילות טרור

השוואה בין חטופים למחבלים: שגרירת ישראל יצאה מהמליאה
מחבלי חמאס בכלא צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

המועצה לזכויות אדם של האו"ם בג'נבה אימצה היום החלטה אנטי ישראלית, בסיום מושב המועצה ה-55. 

בהחלטה שאומצה היום, האו"ם מגנה את ישראל על המלחמה בעזה, אך אינו מזכיר את החמאס או את פשעיו ב-7 באוקטובר. ההחלטה משווה בין החטופים לבין עצורים החשודים בפעילות טרור, וכן יוצאת נגד זכותה של ישראל להגן על עצמה, בנוסף ההחלטה מספקת לגיטימציה להתנגדות הפלסטינים לכיבוש, קוראת להטלת אמברגו נשק על ישראל ומתעלמת במפגיע מאספקת נשק לחמאס על ידי איראן ובעלות בריתה.

בתגובה לאימוץ ההחלטה, שגרירת ישראל לאו"ם בג'נבה, מירב אילון שחר, יצאה במחאה מהאולם.

ארה"ב הצביעה נגד ההחלטה האנטי ישראלית, כמו גם גרמניה, ארגנטינה, פראגוואי, בולגריה ומלוואי. בהמשך היום צפויה המועצה לאמץ עוד שלוש החלטות אנטי ישראליות נוספות, וארה"ב צפויה להצביע נגד כולן.

שגרירת ישראל לאו"ם בג'נבה, מירב אילון שחר: "המועצה הזו ורבים מחבריה עסוקים יומם וליל בגינוי מדינת ישראל ובהגנה על ארגון הטרור חמאס ועל כל מי שמבקש לפגוע בנו ולהרוס אותנו. ההחלטות שהתקבלו היום הן כתם על המועצה לזכויות אדם ועל האו"ם בכללותו. בושה למועצה שמאמצת החלטה שלא מסוגלת אפילו להזכיר את חמאס, או את התקפות הטרור האכזריות שלו ב-7 באוקטובר. מועצה שלא מגנה את הרצח האכזרי של יותר מ-1200 מבני עמינו, חטיפה של 240 נשים, גברים, ילדים ותינוקות. מועצה שלא מגנה מעשי הטלת מום והתעללות בנשים, נערות וגברים ישראלים בידי החמאס".

רקע להחלטה

במועצה לזכויות אדם חברות 47 מדינות על פי התפלגות גיאוגרפית. כיום חברות בה מלזיה, כווית, קטאר, אינדוניזיה, בנגלדש, אלג'יריה, דרא"פ, סומליה, קובה, לצד ארה"ב, גרמניה, צרפת, הולנד, לוקסמבורג, בלגיה, רומניה, גאורגיה, בולגריה ועוד. המדינות החברות במועצה נבחרות לקדנציה של 3 שנים, ורק לחברות המועצה יש זכות הצבעה ביחס להחלטות השונות המתקבלות במסגרתה.

המועצה לזכויות אדם הוקמה ב-2006 בהחלטת עצרת האו"ם והיא ידועה באפליה המובנית שבה נגד מדינת ישראל. כל שנה המועצה מאמצת לפחות 4 החלטות אנטי ישראליות, ועד כה אומצו בה 108 החלטות המגנות את ישראל, מתוך 300 החלטות נגד מדינות. הנושא הישראלי עולה בה באופן חסר פרופורציה ביחס לאזורי סכסוך אחרים בעולם, ובוודאי ביחס למדינות שהן ידועות כמפרות זכויות אדם כגון איראן, סוריה, תימן, קטאר ועוד. העיסוק בישראל גבר מאז ה-7 באוקטובר, על רקע המלחמה בעזה.

האו"ם מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד