כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בנאום לתומכיו

נסראללה התייחס לגיוס חרדים ולנקמה האיראנית הצפויה

נסראללה פירט שלל סיבות שלטענתו ישראל כשלה. בעיה של גיוס חיילים, משבר הגיוס עם החרדים, סוגיית המפונים מהצפון והדרום, ההשלכות הכלכליות, הקריאה לבחירות מוקדמות בישראל מצד לפיד, גנץ ואפילו האמריקנים

נסראללה התייחס לגיוס חרדים ולנקמה האיראנית הצפויה
נסראללה בנאומו צילום: צילום מסך

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם ביום שישי מול אלפי תומכיו דרך וידאו, והתייחס למספר סוגיות.

נסראללה התייחס למותם של עובדי הסיוע בעזה דבר שגרר תגובות קשות נגד ישראל.

"מותם של שבעת האיראנים בתקיפה הישראלית בדמשק הוא עניין כביר בעבורנו" אמר. לדבריו יש להם ערך היסטורי בעבור הציר. נסראללה הוסיף כי חיסולם של שבעת האיראנים בדמשק ביום שני האחרון וזאהדי הוא אירוע משמעותי שיש את מה שלפניו ויש את מה שאחריו מבחינת ההשלכות, כולל התגובה האיראנית.

נסראללה ציין במיוחד את מפקד כוח קודס האיראני בסוריה ובלבנון, מוחמד רזא זאהדי, "העניק שירותים רבים לחיזבאללה ופעל בצללים". ביום שני הקרוב הוא עדכן שיתקיים אירוע נוסף שיקיים חיזבאללה לזכרם של שבעת האיראנים.

נסראללה אומר כי "תהיו בטוחים שהתגובה האיראנית על חיסול הבכירים בדמשק בדרך/מגיעה ללא שום ספק. מספיק לשמוע את הדברים של הבכירים האיראנים ובראשם המנהיג העליון, חמינאי". נסראללה אמר לגבי העיתוי, "שאף אחד לא יזדרז בנושא ויאמר שהאיראנים מתעכבים בתגובתם".

נסראללה הוסיף כי זה לא משנה שהאנשים ברשתות החברתיות השתכנעו או לא לגבי התגובה האיראנית, "מה שחשוב שהאויב השתכנע וההיערכות שלו מדברת בעד עצמה". לדבריו, "חלק מהמערכה היא התשה של האויב בנוגע לקביעת עיתוי, מקום ואופן התגובה".

נסראללה הוסיף: "העניין סגור, איך איפה, מתי מה היקף התגובה - לא ניכנס לזה והעניין בידי בכירי איראן. אף אחד באיראן לא יכול לסבול שקונסוליה איראנית תותקף באופן שכזה . אתם מכירים את האיראנים, כשמדובר בפגיעה בריבונות איראן זהו סיפור אחר".

נסראללה התייחס לראש הממשלה ואמר כי שלחו לו רשימה של בכירים לשעבר בצה"ל, חוקרים, אקדמאים ועיתונאים שלועגים לראש הממשלה נתניהו שמדבר על ניצחון מוחלט במלחמה.

מנהיג חיזבאללה תהה אחרי חצי שנה של מלחמה על איזה ניצחון מוחלט אפשר לדבר. בהמשך פירט שלל סיבות לכישלון של ישראל - בעיה של גיוס חיילים, משבר הגיוס עם החרדים, סוגיית המפונים מהצפון והדרום, ההשלכות הכלכליות, הקריאה לבחירות מוקדמות בישראל מצד לפיד, גנץ ואפילו האמריקנים.

הוא ציין גם שאפילו טראמפ שנחשב לחבר של נתניהו לא תומך בהמשך המלחמה. הוא ציטט גם דברים שיצאו מהשיחה בין ביידן לבין לנתניהו שבה הראשון כביכול אמר לו "אתה איבדת את העולם".

מנהיג חיזבאללה, נסראללה, אמר כי לנתניהו ולקואליציה שלו לא תהיה ברירה, אלא לעצור את המלחמה וכשזה יקרה זה יהיה ניצחון בפני עצמו בעבור "ההתנגדות". נסראללה דיבר בסיפוק על היום שאחרי בישראל כשתופסק המלחמה: "התפטרויות, משפטים ואלוהים יודע".

על החזית הלבנונית אמר: "יש לנו הרוגים, אבל הלוחמים למרות זאת מוכנים וערוכים. אם נרצה 100 טילים לשגר לגולן - הם יוכלו לעשות את זה. כולם בכוננות ובמוכנות עליונה. בין אם יהיו הרוגים או לא, זוהי מלחמה".

הוא המשיך: "כל לבנון מרוויחה מהמלחמה, לא רק עזה. המלחמה מוסיפה כוח ללבנון, מחזקת את המשוואות, מחזקת את ההרתעה. יש את עניין הגבולות היבשתיים, שיסתדר כמו הגבולות הימיים. כל הדיבורים על נסיגה לליטאני - דיבורים בעלמא, תוצאות המלחמה הן אלה שתקבענה את המצב בשטח שלאחריה".

נסראללה אומר בנאומו כי חיזבאללה לא חושש ממלחמה וערוך באופן מלא אליה: "טרם השתמשנו באמצעי הלחימה המרכזיים שלנו". הוסיף כי 'אם הם רוצים מלחמה, אז אנחנו אומרים לישראל ברוכה הבאה. האויב יודע מה המשמעות של מלחמה עם לבנון. נמשיך במערכה עד שחמאס ועזה ינצחו".

חסן נסראללה לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד