כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חצי שנה לפרוץ המלחמה

במבצע קומנדו שנמשך לילה: גופתו של החטוף אלעד קציר חולצה מעזה

גופתו של קציר הי"ד, אשר על פי מידע מודיעיני נרצח בשבי על ידי הג'יהאד האסלאמי, חולצה הלילה מחאן יונס | במהלך שהותו בשבי פורסמו שני סרטונים בהם נראה אלעד בחיים. בסרטון הראשון הופיע גם גדי מוזס, אשר עדיין חטוף בעזה

במבצע קומנדו שנמשך לילה: גופתו של החטוף אלעד קציר חולצה מעזה
אלעד קציר צילום: באדיבות המשפחה

במבצע של עוצבת הקומנדו חולצה והוחזרה לשטח מדינת ישראל גופתו של החטוף אלעד קציר ז״ל. על פי מידע מודיעיני, הוא נרצח בשבי על ידי ארגון הטרור גא״פ. הגופה, שאותרה באמצעות מידע מודיעיני של אמ״ן ושב״כ וזיהוי מדויק של יחידת אגוז, חולצה במבצע מיוחד שנערך הלילה בחאן יונס.

לאחר הליך זיהוי שבוצע הלילה על ידי גורמי רפואה במכון לרפואה משפטית, נציגי צה"ל ושב"כ הודיעו למשפחתו של קציר ז״ל על חילוץ גופתו. 

במהלך מתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר, אלעד קציר ז״ל נחטף ע״י ארגון הטרור גא״פ מקיבוץ ניר עוז. אימו, חנה, נחטפה גם היא על ידי הגא״פ ושוחררה ב-24 בנובמבר במסגרת מתווה החזרת החטופים, ואביו, אברהם ז״ל, נרצח בקיבוץ. 

"המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא השבת כל החטופים הביתה. צה״ל ושב״כ פועלים באופן צמוד ובתיאום מלא עם הגופים הלאומיים והביטחוניים הרלוונטיים לצורך עמידה במשימה זו, ולא נרפה עד להשלמתה", מסר דובר צה"ל.

אלעד קציר בן ה-47 נחטף מביתו בקיבוץ ניר עוז ב-7.10 ועל פי המידע שנמסר מצה״ל נרצח לאחר כשלושה חודשים בשבי, במהלך חודש ינואר.  אלעד קציר הוחזק בשבי חמאס בחיים במשך שלושה חודשים, במהלכם הגיעו לישראל אותות חיים ודיווחים המעידים על מצבו.

"שלושה חודשים בהם הייתה אפשרות להצילו ולהחזירו בחיים למשפחתו ולמדינתו", נמסר ממטה החטופים שהוסיף: "השבת גופתו של אלעד קציר היא תזכורת כואבת, מיידית וקשה - כי לחטופים נגמר הזמן, מזמן!  השבת גופתו אל אלעד היא תזכורת כי לחטופים ומשפחותיהם, אין זמן למשאים ומתנים, אין זמן למאבקי כוחות, אין זמן לדיפלומטיה עולמית".


בני משפחתו מספרים כי "היה איש של אדם ואדמה וצחוק גדול שמאיר את כולם. איש משפחה, אהוב על חברי הקיבוץ וחבריו". אלעד נחטף מביתו בקיבוץ ניר עוז ב-7.10, אביו רמי קציר ז״ל נרצח בטבח הנורא בקיבוץ, ואימו חנה קציר נחטפה, ושבה לישראל בפעימה הראשונה של עסקת החטופים בחודש דצמבר. על פי המידע שנמסר מצה״ל, אלעד נרצח בשבי בחודש ינואר, וגופתו הושבה היום לישראל במהלך מבצע צבאי. 

במהלך התקופה פורסמו שני סרטים בהם נראה אלעד מדבר מהשבי.  בסרטון הראשון הופיע גם גדי מוזס, אשר עדיין מוחזק בשבי החמאס. בסרטון השני הופיע לבד.

 

אלעד קציר שחרור חטופים עזה חמאס מלחמת חרבות ברזל צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד