כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ברוך דיין האמת

אבל כבד: הגאון רבי נפתלי צבי יהודה שפירא זצ"ל ראש ישיבת 'שערי שמועות'

אבל כבד בעולם התורה עם הסתלקותו בשבת קודש של הגאון רבי נפתלי צבי יהודה שפירא זצ"ל ראש ישיבת 'שערי שמועות' בגיל 69, לאחר שחלה בתקופה האחרונה. היה בנו חביבו של ראש ישיבת 'באר יעקב' מרן הגרמ"ש שפירא זצ"ל

אבל כבד: הגאון רבי נפתלי צבי יהודה שפירא זצ"ל ראש ישיבת 'שערי שמועות'
הגאון רבי נפתלי צבי יהודה שפירא זצ"ל צילום: שוקי לרר

ברוך דיין האמת: מבית החולים שיבא בתל השומר מגיעה הידיעה המעציבה על הסתלקותו בשבת קודש של הגאון רבי נפתלי צבי יהודה שפירא זצ"ל, ראש ישיבת 'שערי שמועות' בבית חלקיה, ובנו חביבו של מרן הגרמ"ש שפירא זצ"ל והוא בן 69 בפטירתו.

הגרנצ"י שפירא זצ"ל נולד בל' כסלו תשט"ו לאבי, מרן ראש הישיבה הגאון רבי משה שמואל שפירא זצ"ל, ראש ישיבת באר יעקב ובעל 'קונטרס הביאורים' ו'שערי שמועות' ולאמו הרבנית הצדקנית מרת חיה פייגא ציפורה שפירא ע"ה, בתו של הגאון המובהק רבי אהרן ויינשטיין זצ"ל.

בשמחת הברית נקרא 'נפתלי צבי יהודה' על שם זקנו מרן הנצי"ב מוולוז'ין זצ"ל. בבחרותו קנה את תורתו מאביו מרן ראש הישיבה זצ"ל בישיבת באר יעקב וכבר מצעירותו ניכרו כישרונתיו הברוכים בעל התורה ובסברא ישרה.

את משנת תלמודו קנה בצלו של אביו הגדול בישיבת 'באר יעקב' שם נודע בלמדנותו ובבקיאותו. וכבר מגיל צעיר ניכרו בו כישרונות גדולים, והתבלט במעלות נדירות של לימוד תורה בשקידה, בתפילה מעומק הלב, ובמידות טובות ואציליות.

בשנות בחרותו נשלח על ידי אביו הגדול לגלות למקום תורה ונסע ללמוד בישיבת 'בית מדרש גבוה' לייקווד, שם זכה לקבל תורה מפי ראש הישיבה הגאון רבי שניאור קוטלר זצ"ל וכן זכה לקבל רבות מפי גדולי התורה שבארצות הגולה.

בהגיעו לפרקו נשא לאשה את רעייתו הרבנית רבקה שתחי' בת הגאון רבי בן ציון נוימן זצ"ל מחשובי גידולי ישיבת סלבודקה, שנפטר ל"ע בצעירותו. לאחר נישואיו המשיך ללמוד בצלו של אביו הגדול בישיבת באר יעקב.

לאחר נישואיו המשיך להרביץ תורה ויראה בישיבת 'באר יעקב' והעמיד אלפי תלמידים בדרך הישר. היה בנו חביבו של אביו מרן הגרמ"ש זצ"ל שהיה בקי בתורתו. 

באדיבות המצלםבעת לימודו בישיבהצילום: באדיבות המצלם

היה בקי בקבלה ורבים היו מגיעים לפתחו להתייעץ עמו בכל נושא ובפרט בשלום בית. 

עם הקמתה של ישיבת 'שערי שמועות' בבית חלקיה לפני כ 15 שנה, עמד בראשות הישיבה לצד אחיינו יבלחט"א הגאון רבי אריה שפירא, שם הרביץ תורה ויראה.

בימים הנוראים שימש כבעל תוקע והיה בקי גדול בכל רזי התקיעה. ראש הישיבה זצ"ל היה שרוי בפחד ואימה לפני התקיעות בראש השנה. 

בשנים האחרונות זכה לחבר ולהוציא לאור את ספריו 'בית שערים' ובהם שיעורים אשר מסר בישיבה בעומק הסוגיות.

אביו הגדול, שסמך עליו את ידיו בהרבצת תורה, העביר לו את המסורה בענייני שימוש בגורל הגר"א, ואף עסק בעניין זה כאשר היה צורך, ועשה זאת בהצנע ובסתר. כמו כן נודע בברכותיו, ורבים שחרו לפתחו לקבל את ברכתו כדי להיוושע בדבר ישועה ורחמים.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, את רעייתו הרבנית רבקה שתחי' שעמדה לימינו במסירות של ממש כל חייו. בנים ובנות, חתנים וצאצאים הממשיכים את דרכו. 

הותיר אחריו את אחיו, הגאון רבי דוד יצחק שפירא ראש ישיבת באר יעקב, הגאון רבי מנחם מנדל, הגאון רבי יעקב, הגאון רבי אהרן ראש ישיבת רבינו משה שמואל, והגאון רבי אריה. אחיותיו: הרבנית מינה גולדה שפירא, והרבנית נחמה רבקה שמעון. גיסו הוא האדמו"ר מקוידינוב.

מסע הלוויה הערב (מוצאי שבת קודש, פרשת שמיני) בשעה 23:00 מישיבת 'שערי שמועות' בבית חלקיה לבית החיים פוניבז' בבני ברק שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרב נפתלי צבי יהודה שפירא שערי שמועות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד