כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
צביעות מדינית

השגריר תקף: "אתם פועלים בדיוק לפי התסריט שחמאס כתב לכם"

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לדיון בנושא המצב ההומניטארי בעזה; שגריר ישראל תקף: "אתם פועלים בדיוק לפי התסריט שחמאס כתב לכם"

 השגריר תקף: "אתם פועלים בדיוק לפי התסריט שחמאס כתב לכם"
השגריר מציג את תמונתו של המופתי עם היטלר צילום: שגרירות ישראל באו"ם

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה ביום שישי לדיון בנושא המצב ההומניטרי בעזה; שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן תקף את המועצה: "אתם פועלים בדיוק לפי התסריט שחמאס כתב לכם: החמאס גורם למוות של אזרחים בעזה כדי שאתם תפעילו לחץ על ישראל ותצילו את שלטון הטרור שלו. עבור ישראל כל אבדן חיים הוא טרגדיה, אך עבור חמאס, מותם של אזרחים זו האסטרטגיה".

השגריר ארדן התייחס בפתח דבריו בדיון המועצה לתקרית בה נהרגו עובדי סיוע של ארגון המטבח המרכזי העולמי:

"ישראל לעולם לא פוגעת באזרחים במכוון, ודאי שלא בעובדי סיוע שעושים עבודה כה חשובה. מדינת ישראל מעריכה מאוד את עבודתם של ארגוני הסיוע ותמשיך לשתף איתם פעולה ולהגן על עבודתם.

"התנאים הקשים והמורכבים של שדה הקרב בעזה, הביאו לטרגדיות נוראיות ולאבדן חיי אדם גם בקרב אנשינו: חיילי צה״ל נפלו מאש כוחותינו וחטופים ישראלים נהרגו בשוגג מירי כוחות צה"ל. ברור שהפגיעה בעובדי "המטבח המרכזי העולמי" לא הייתה מכוונת".

בנוסף תקף השגריר ארדן את הצביעות של המועצה והשתיקה שלה נוכח הסיבה לפרוץ המלחמה, וההתעלמות שלה מהסבל של הישראלים שמותקפים יום יום על ידי מחבלים פלשתינים:

״מדוע אינכם מתייחסים לכך שחמאס הפך את בית החולים שיפא לבסיס טרור? במהלך השבועות האחרונים מאות מחבלים נוטרלו ונעצרו - כולם שהו בתוך בית החולים. האם למועצת הביטחון יש משהו לומר על כך? אתם פועלים בדיוק לפי התסריט שחמאס כותב עבורכם: מפעילים לחץ על ישראל כדי להציל את שלטון החמאס. עבור ישראל כל אבדן חיים הוא טרגדיה, אך עבור חמאס, מותם של אזרחים הוא אסטרטגיה".

 ״מיליוני ישראלים מתמודדים בימים אלה עם מתקפות בלתי פוסקות של פלסטינים - האו״ם בוחר להתעלם מכך. הסבל של הישראלים הוא כמעט חסר משמעות בבניין הזה. מה המועצה יכולה לומר ביחס לירי המתמשך של רקטות על ישראל? על השימוש במתקנים אזרחיים למטרות טרור? על ביזת הסיוע ההומניטארי? מה המועצה עושה ביחס לילדים שעוברים התעללות? אלו צעדים אתם מקדמים ביחס לחמאס? מה המועצה הזו עושה ביחס למחבלי החמאס?".

מלחמת חרבות ברזל גלעד ארדן האו"ם חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד