כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
כוננות בישראל

ה'ניו יורק טיימס': איראן החליטה להגיב באופן ישיר על חיסול הבכיר

רשת CBS דיווחה כי במודיעין האמריקני מעריכים כי תגובה איראנית תתרחש ממש בקרוב. לא ידוע אם איראן תבצע את המתקפה משטחי עיראק או סוריה כדי להכחיש את מעורבותה, או שתבחר לבצעה משטחה

ה'ניו יורק טיימס': איראן החליטה להגיב באופן ישיר על חיסול הבכיר
תקיפה בסוריה: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

בכירים אמריקאים בוושינגטון ובמזרח התיכון אמרו ביום שישי שהם מתכוננים לתגובה איראני אפשרית. ביום חמישי ערך שר הביטחון יואב גלנט, "הערכת מצב רב-חזיתית" יחד עם בכירי מערכת הביטחון.

שני גורמים איראנים מסרו לעיתון "הניו-יורק טיימס" כי איראן החליטה "להגיב באופן ישיר" על חיסול מפקד כוח קודס בדמשק. התגובה נועדה "ליצור הרתעה" וכי איראן "העמידה את כל כוחותיה בכוננות גבוהה ומלאה".

גורמים אמריקנים אמרו היום לתקשורת האמריקאית, כי הם מאמינים שמתקפה מצידה של איראן היא "בלתי נמנעת". לדבריהם, בישראל מחזיקים בעמדה דומה. בישראל ובארצות הברית משוכנעים שאיראן נערכת לתגובה, הבכירים צופים כי התקיפה האיראנית יכולה להתפתח במספר דרכים וכי נכסים, גורמים אמריקנים וישראלים עשויים להיות מסומנים כמטרות.

ברשת NBC דווח כי בממשל ביידן חוששים שאיראן "מתכננת לפגוע ביעדים בתוך ישראל" כנקמה על התקיפה וכי כל פעולה בתוכה צפויה להתמקד במטרות צבאיות או מודיעיניות, ולא באזרחים. בממשל ציינו כי החלו לשקול אפשרויות תגובה לדרכי התגמול השונות של איראן.

יועץ בכיר לנשיא איראן פרסם אתמול בחשבון ה-X שלו: "טהראן הזהירה את ארצות הברית שלא תתערב בלחימה בין ישראל לאיראן". בכיר בממשל האמריקני אמר כי התקבלה הודעה מאיראן וכי ארצות הברית לא תיענה לה, אך גם הזהירה את איראן שלא להשתמש במתקפה כעילה להסלמה ולתקיפת מטרות אמריקניות, כך דווח בכאן חדשות.

 

מלחמת חרבות ברזל סוריה ארצות הברית איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד