כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שגרירת קטאר לקרובי חטופים: "לא יכולה לפרט על הלחץ שלנו"

שגרירת קטאר באו"ם נפגשה עם בני משפחות חטופים בניו יורק.היא ציינה שהימים הקרובים "קריטיים" - וסירבה לפרט על הלחץ שלטענתה דוחא מפעילה: "לא רוצים לחבל במגעים"

שגרירת קטאר לקרובי חטופים: "לא יכולה לפרט על הלחץ שלנו"
קטאר צילום: unsplash

שגרירת קטאר באו"ם, עליאא בנת אחמד אל-ת'אני, סיפרה במפגש עם קרובי חטופים בניו יורק כי ישראל וחמאס כבר הגיעו להסכמה על עסקה שהונחה על השולחן בתחילת השנה, והייתה אמורה לדבריה "לשחרר את החטופים, להביא להפסקת הלחימה ולהציל חיים של רבים". אולם לדבריה המגעים קרסו אחרי "תקרית בתחילת השנה" ברמיזה לחיסולו של סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-עארורי, בתקיפה בלבנון שיוחסה לישראל, כך דיווח דניאל אדלסון באתר Ynet.

על פי הדיווח, בפגישה עם מספר נציגי משפחות חטופים, אמרה השגרירה כי ביטול העסקה הייתה "מצערת" עבור כל הצדדים. בנוגע למגעים הנוכחיים אמרה כי יש כעת עסקה בתכנון שיכולה להיות מושגת, וכי הימים הבאים הם "קריטיים במיוחד" לקראת סיום הרמדאן ביום שלישי הקרוב.

לדברי הנוכחים במפגש, היא חזרה פעם אחר פעם על כך שקטאר מפעילה הרבה מאוד לחץ בדרכיה שלה, עליהן אינה יכולה לפרט, וכשנשאלה מדוע קטאר מאפשרת לבכירי חמאס לנוע ללא הגבלה, התחמקה ואמרה: "אנחנו לא רוצים לחבל בעסקה. אנחנו באמת עושים הכול. תהיו בטוחים בזה".

חטופים קטאר חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד