כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
המו"מ מתחדש

משלחות ישראל וחמאס יגיעו למצרים; מצרים הניחה הצעה חדשה על השולחן

משלחת של ראש המוסד יחד עם ראש השב"כ ואלוף (במיל') ניצן אלון צפויה להגיע מחר לקהיר לפסגה בהשתתפות ראש ה-CIA, ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל וראש ממשלת קטאר מוחמד א-תאני. גם משלחת חמאס תגיע לפסגה

משלחות ישראל וחמאס יגיעו למצרים; מצרים הניחה הצעה חדשה על השולחן
ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, וראש המוסד דוד ברנע. צילום: קובי גדעון /לע"מ

ב"חדשות 12" דווח כי גורמים בישראל מעריכים שראש המוסד יחד עם ראש השב"כ ואלוף (במיל') ניצן אלון ייצאו מחר לקהיר לפסגה בניסיון להגיע לעסקת חטופים. לפי דיווח "כאן 11", המשלחת מחכה לאישורו של ראש הממשלה. 

המתווכים המצרים צפויים להניח הצעה חדשה - שתכלול שינויים בסוגיית חזרת התושבים לצפון הרצועה. בשיחות ישתתפו ראש ממשלת קטאר אל-ת'אני וראש המודיעין המצרי עבאס כאמל. 

בכיר בחמאס מסר לערוץ אל-ג'זירה: "משלחת של חמאס תצא מחר לקהיר אחרי קריאה מצרית לדון בהתפתחויות הסכם הפסקת האש". הבכיר הוסיף כי מנהיג הארגון הנייה ערך שיחות אינטנסיביות עם המצרים לקראת חידוש המשא ומתן. 

ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח כי ישראל עשוי להתפשר ולאפשר חזרה של אלפיים תושבים ביום לצפון לרצועה, כאשר תימנע חזרה של גברים בגילאי 18-50. מספר המקסימום של החוזרים היה 60 אלף. 

בכיר פלסטיני אמר לערוץ אל-מיאדין כי וושינגטון הפעילה לחצים על המתווכות מצרים וקטר ועל ישראל, שיגיעו להסכם לעסקת חטופים בהקדם. ברקע זאת, הפסגה בקהיר תצא לדרך.

מלחמת חרבות ברזל חטופים חמאס מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד