כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
גזירת הגיוס

ראש הישיבה זעק: "לא יעזור להם כלום, הישיבות ימשיכו הלאה"

ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן נשא משא חיזוק מיוחד בהיכל ישיבת "בית מדרש עליון" לקראת סיום זמן חורף. בדבריו סיפר ראש הישיבה: "הרב שך אמר לי שכשזה יהיה נוגע למעשהף אז לפרסם לציבור בשמו שאנחנו מחויבים למסור את הנפש על ענין גיוס בני הישיבות" | צפו בדבריו

ראש הישיבה זעק: "לא יעזור להם כלום, הישיבות ימשיכו הלאה"
הגרמ"צ ברגמן בשיחה בבית מדרש עליון צילום: שוקי לרר

עם סיום זמן החורף הגיע ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, זקן חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', לשאת משא חיזוק בפני מאות בחורי ישיבת "בית מדרש עליון" בבני ברק ובהשתתפות ראשי ורבני הישיבה. במשאו עורר מרן ראש הישיבה שליט"א על גזירת גיוס בני הישיבות והפסקת התקציבים לבני הישיבות.

בתחילת דבריו פתח הגרמ"צ ואמר: "שמעתי שברוך ה' היה חיזוק גדול לקראת סיום הזמן, ובכלל בכל מהלך הזמן חורף, היה חיזוקים גדולים, למדו בשקידה ובחריצות. תדעו, בחורים יקרים, אתם מחזיקים את העולם, אתם, בתורה שלכם, אתם אלו ששומרים על כלל ישראל. ועכשיו שנהיה דבר חדש, שמפסיקים את התמיכה בלומדי התורה, הרי כולנו נכנסים למצב של סכנה גדולה ה"י.

"אני חושב שמתאים להביא פה, בבית מדרש הזה, דברים שכתב הנשיא של הישיבה פה, מו"ר, שזכיתי ללמוד אצלו, מרן הגאון והצדיק רבי מיכל יהודה ליפקוביץ זכר צדיק וקדוש לברכה, והוא כתב את זה בשעתו שגם כן היה גזירה על בני הישיבות, בזה הלשון: "וכבוד ראשי הישיבות רישי מתיבתא וראשי הכוללים שליט"א ייצאו בגאון לא ליתן יד לכל רפיון הבא מהרשויות הקמים עלינו".

"וגם אנחנו נגיד את זה ברור: שלא יעזור להם כלום!!! אנחנו נמשיך ללמוד והישיבות הקדושות ימשיכו הלאה, עם כל הגזירות, כי הם חיינו ואורך ימינו. אנחנו לא נעזוב את התורה הקדושה".

"וכבר הזכרתי כמה פעמים, שמו"ח רבינו הגדול הראש ישיבה הרב שך זכר צדיק וקדוש לברכה אמר לי, שכשזה יהיה נוגע למעשה אז לפרסם לציבור בשמו, שאנחנו מחויבים למסור את הנפש על ענין גיוס בני הישיבות. אבל למעשה זה קיטרוג גדול, עכשיו כל הקיום שלנו פה בארץ ישראל זה מצב של סכנה. כל הזכות שהיה להם, זה שהם החזיקו קצת בלומדי התורה, והם מאבדים את זה רח"ל".

בסיום דבריו אמר הגרמ"צ, "בזמן הזה שנתחברו כל הזדים נגד עוסקי התורה לבטל ח"ו תורה מישראל, נדרשת התחזקות והתאמצות בבחינת יגעת ומצאת, וזה המלחמה נגדם. ואתם בני הישיבה שמתחזקים ומוסיפים בלימוד התורה בפרט עכשיו בסוף הזמן שיש רפיון, בזכות התורה שלכם נינצל מכל הגזירות.

את דבריו סיים: "וצריכים חיזוק מיוחד צעירי הצאן שח"ו שלא יפלו ברשותם של הזדים, לא ע"י כסף ולא באיומים מכל צורה שהיא, כי כל מחשבתם היא איך לצוד אותם, ושיתחזקו הלאה בתורה וביראת ה'. וצריכים אנו לרחמי שמים ורק בזכות עמלה של תורה נזכה להינצל מכל חבלי משיח ונזכה בעזרת השי"ת לעוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמנו א-ל".

הרב מאיר צבי ברגמן בית מדרש עליון גזירת הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד