כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תקף את חברי מפלגתו

בוריס ג'ונסון: "אמברגו נשק על ישראל - ניצחון לחמאס"

ראש ממשלת בריטניה לשעבר ג'ונסון פירסם טור שבו הוא גינה את הקריאות לאמברגו נשק על ישראל: "המשמעות של זה היא אחת - ניצחון לחמאס. חוק הומניטרי? הם צוחקים עלינו"

בוריס ג'ונסון: "אמברגו נשק על ישראל - ניצחון לחמאס"
בוריס ג'ונסון צילום: ממשלת בריטניה

ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג'ונסון פירסם טור חריף בעיתון השמרני "דיילי מייל", בו תקף את הקריאות לאמברגו נשק על ישראל. 

"אם אתם רוצים דוגמה למשאלת המוות של תרבות המערב, אני נותן לכם את ההצעה הנוכחית של חברי הממסד הבריטי, ולפיה המדינה הזו צריכה לאסור מכירות נשק לישראל". 

"אם אתם רוצים דוגמה לשיגעון הממשלה, נראה שעורכי הדין של משרד החוץ עסוקים בגיבוש הרעיון – שלא נשלל למיטב ידיעתי על ידי שר החוץ עצמו", הוסיף. 

ג'ונסון הגיב לדיווח לפיו גם במפלגה השמרנית יש מחלוקת באשר לאמברגו נשק על ישראל. "הדיבוק התפשט בצורה רחבה למדי, ומהר מאוד. ההצעה להטיל אמברגו נתמכת כעת על ידי מחוקקים מכל הצדדים, על ידי ראש ה-MI6 לשעבר, על ידי חלק משופטי העליון, על ידי 600 משפטנים, וכולם זועקים שעלינו להפנות את גבנו לדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון", כתב. 

"בואו נהיה ברורים מה המשמעות של אמברגו נשק, עכשיו, כשישראל נמצאת תחת האיום הקיומי החמור ביותר שזכור לי בתולדותיה. אם נאסור על עצמנו למכור נשק, המשמעות היא בהכרח שאנחנו לא חושבים שאף מדינה שמכבדת עצמה צריכה למכור לישראלים", הוסיף. 

"אם אנחנו חושבים שכולם, כולל ארה"ב, צריכים להפסיק את הסיוע הצבאי, אין ספק מה המשמעות של הדבר. יש רק מסקנה הגיונית אחת: אנחנו מוכנים לאפשר תבוסה צבאית של ישראל, וניצחון של חמאס".

בריטניה בוריס ג'ונסון ישראל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד