י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מכתב נשלח לביידן

ארה"ב לוחצת על ישראל לאפשר לאזרחים לחזור לצפון עזה

שובם של פלסטינים לצפון עזה היא סוגיה מרכזית בשיחות על הפסקת אש. לדברי מתווכים ערביים המעורבים בשיחות, ישראל פתוחה לאפשר החזרה לצפון בקצב של 2,000 איש ביום

ארה"ב לוחצת על ישראל לאפשר לאזרחים לחזור לצפון עזה
גדוד נצח יהודה בלחימה בעזה צילום: דובר צה"ל

ממשל ביידן לוחץ על ישראל לאפשר למספר מוגבל של אזרחים לחזור לחלק הצפוני של רצועת עזה, כדי לפתור נקודת מחלוקת מרכזית שנותרה בשיחות להפסקת אש וחילופי שבויים, כך אמרו גורמים ישראלים ומצריים ל'וול סטריט ג'ורנל'.

הבית הלבן דוחף לפתרון של אחד מחילוקי הדעות הגדולים בין חמאס לישראל ומדגיש את המשקל החדש שהממשל מייחס להביא הסכם להפסקת הלחימה.

לדברי מתווכים ערביים המעורבים בשיחות, ישראל פתוחה לאפשר החזרה לצפון בקצב של 2,000 איש ביום, בעיקר נשים וילדים. המקסימום שישראל מסכימה מספר של 60,000 פלסטינים, אבל גברים בין הגילאים 18 ל-50 לא יורשו לחזור.

החזרה שלהאזרחים עשויה להתחיל 10 ימים עד שבועיים לאחר יישום הפסקת אש של שישה שבועות, כך אמרו גורמים ערביים. אותם אזרחים יצטרכו לעבור דרך מחסומים צבאיים ישראלים כדי למנוע מחמושי חמאס להסתנן מחדש לצפון.

אבל התנאים האלה לא התקבלו על ידי חמאס, שרוצה להסיר את המחסומים ודורש שהמשפחות השבות לצפון יישארו שלמות, כדי למנוע מישראל להרחיק את הגברים.

"הם מתעקשים לחזור לחלוטין לצפון", אמר גורם ישראלי שמכיר את הפרטים על המשא ומתן. "הם רוצים מעבר חופשי - שכולם יוכלו לנסוע לצפון עזה".

עוד דווח, כי מכתב נשלח לביידן עליו חתומים 40 דמוקרטים בבית הנבחרים שקרא לממשל למנוע העברות נשק לישראל עד שתושלם חקירה מלאה על מותם של עובדי הסיוע והגורמים האחראים יישא באחריות.

חמאס מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית ממשל ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד