כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מקרה נדיר

לראשונה: לוחם שנפצע בעזה עבר השתלת ריאות

לוחם שריון עבר השתלת ריאות. ההשתלה עברה בהצלחה והחייל נותק ממכונת האקמו שאליה חובר בסורוקה - ובזכותה ניצלו חייו

לראשונה: לוחם שנפצע בעזה עבר השתלת ריאות
השתלה בבית חולים: אילוסטרציה צילום: דוברות איכילוב

לוחם צה"ל שנפצע אנוש בעזה באמצע ינואר ומאז היה מורדם ומונשם בגלל פגיעת ריאות בלתי הפיכה עבר אתמול השתלת ריאות במרכז הרפואי שיבא, בניסיון להציל את חייו. בימים הקרובים ינסו הרופאים להעיר אותו ולגמול אותו מההנשמה. "עד כה הריאות החדשות מתפקדות היטב ויש רושם הם נקלטות באופן אופטימלי", אמר ד"ר לירן לוי, מנהל שירות השתלות ריאה במרכז הרפואי שיבא. "אני מקווה שנוכל לגמול אותו מהנשמה מהר ככל הניתן".

על פי הדיווח של שרית רוזנבלום באתר ווינט, החייל, בן 23, לוחם בחיל השריון, היה חלק מצוות טנק שנפגע מטיל נ"ט שחדר לטנק ב-19 בינואר. הוא הובהל לבית החולים סורוקה שם אושפז במצב אנוש ביחידה לטיפול נמרץ פנימי, מורדם ומונשם. בהמשך, לאחר שמצבו הידרדר בשל כשל ריאתי קשה, חובר למכשיר אקמו, המחליף את פעולת הלב והריאות במטרה לאפשר להם להתאושש. אולם למרבה הצער, זה לא קרה.

בבית החולים סורוקה, עשו הרופאים כל מאמץ להצילו, והתייעצו עם מומחים בארץ ובעולם. בסופו של דבר, חלחלה ההבנה שבמקרה שלו יצטרכו ככל הנראה להגיע לפתרון נועז ומסוכן, שלא בוצע מעולם קודם בסיטואציה כזו: השתלת ריאות.

"ההשתלה הייתה מורכבת מאוד בגלל מצבו הקשה של החייל והשתתפו בה עשרות אנשי צוות מכל בית החולים", סיפר ד"ר לוי לווינט. היא הסתיימה בהצלחה, ובסופה נותק החייל ממכונת האקמו. כעת הוא מתאושש מההשתלה, והריאות החדשות מתפקדות כמצופה. בימים הקרובים ינסו לגמול אותו ממכשיר ההנשמה שאליו הוא עדיין מחובר.

 

 

מלחמת חרבות ברזל השתלת ריאות בית החולים סורוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד