כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חרפה מוסרית

'שעיר לעזאזל' כדי לרצות את האמריקאים / יענקי פרבר

קצינים שבעצמם אחראים למחדל האדיר בשבעה באוקטובר, 'מקריבים כעת שעיר לעזאזל' רק בשל הביקורת הבינלאומית, בעקבות התקרית הקשה שבה נהרגו עובדי הסיוע | על הגיבור שסיכן את חייו ובנו נפצע קשה - וכעת מודח בבושת פנים | דעה

'שעיר לעזאזל' כדי לרצות את האמריקאים / יענקי פרבר
נוחי מנדל צילום: דובר צה"ל

ההחלטה להדיח קצין בכיר בעיצומה של המלחמה, היא חרפה. האירוע של תקיפת רכבי הסיוע השייכים לארגון WCK  - הוא טראגי, וטוב שייבדק. אך כשמדובר בהדחה של גיבור ישראל כתוצאה מלחצים בינלאומיים, זו כבר חרפה מוסרית שאין כדוגמתה.

האירוע החמור שבעקבותיו החליט צה"ל על שורת צעדים, התרחש במהלך מבצע להעברת סיוע הומניטרי של ארגון WCK לרצועת עזה. כוחות צה״ל זיהו חמוש על אחת ממשאיות הסיוע, ולאחר מכן סברו כי ישנו חמוש נוסף. לאחר שהרכבים עזבו את המחסן בו נפרק הסיוע, אחד המפקדים סבר בטעות כי החמושים נמצאים ברכבי הליווי וכי מדובר במחבלי חמאס. הכוחות לא זיהו את הרכבים המדוברים כמשויכים לארגון ה-WCK. בעקבות זיהוי שגוי של הכוחות, הכוחות תקפו את שלושת רכבי ה-WCK, על בסיס ההבנה המוטעית שהיו בהם פעילי חמאס והביאו למותם של שבעה פעילי סיוע הומניטרי חפים מפשע.

האירוע גרר תגובות בינלאומיות חריפות, מה שחייב את צה"ל לבצע תחקיר מעמיק ומהיר, ואף להציג צעדים מידיים.

לאחר שהוצגו ממצאי התחקיר, ובעקבות תוצאותיו הקשות של האירוע, החליט הרמטכ"ל, שהיה חלק מהכשל בצבא בשבעה באוקטובר יחד עם קצינים בכירים נוספים, על נקיטת שורה של צעדים פיקודיים. בין היתר הוחלט כי כנגד מפקד הסיוע החטיבתי, קצין בדרגת רס״ן, ינקטו הליכים של הדחה מהתפקיד. בנוסף הוחלט להדיח את רמ"ט הנח"ל אל"מ נוחי מנדל. כמו כן, יינזפו מפקד החטיבה, מפקד אוגדה 162 ומפקד פיקוד הדרום.

קצינים שאחראים לא מעט למחדל האדיר בשבעה באוקטובר, כמו למשל הלוי וחליווה, בוחרים כעת לחלק עצות - ואף להדיח קצינים אחרים. כיצד לבכירי הצבא יש את העזות להדיח את רמ"ט הנח"ל נוחי מנדל, בגלל מותם בשוגג של עובדי סיוע הומניטרי, כדי לרצות את האמריקאים. מקריבים גיבור שסיכן את חייו, זינק למילואים בשבעה באוקטובר מבלי שקראו לו, בנו נפצע קשה בעזה ובן אחר נלחם כעת ברצועה. למען השם, יש מישהו אחראי בצבא?.

בשיאו של מבצע צוק איתן ב-2014, קיבל אל"מ נוחי מנדל, שהיה אז סגן מפקד אוגדת עזה, שיחה מברוריה רעייתו. "מצבה של אחותך מחמיר" אמרה לו. "היא אמרה שנשארו לרחל שעות ספורות", סיפר מנדל ל'מקור ראשון' שנה אחרי המבצע. "אמרתי לה 'אני לא אוכל לעזוב פה, אנחנו תוך כדי משימות'. בלילה הצלחתי לקפוץ לבית החולים, והגעתי לשם לקראת חצות. הספקתי להגיד לרחל שלום, וממש תוך כדי שיצאתי משם היא שקעה. למחרת בבוקר הודיעו לי שהיא נפטרה".

אתם מבינים? זה האיש שהרמטכ"ל הדיח, רק כי מישהו היה זקוק לשעיר לעזאזל. לצבא הכי נוח כעת להדיח גיבור ישראל שלא יפצה את פיו, וכך לצאת ידי חובה מול העולם הצבוע, עולם שלא מתעניין במוות של מליונים בתימן, סודאן, עיראק, סוריה, איראן, סומליה, ניגריה, לובו אפגניסטן, שם מוסלמים טובחים אחד בשני. אבל כשיהודים מגנים על עצמם מחיות אדם שטבחו בגברים נשים וטף, העולם מתעורר, וצמרת צה"ל שכשלה מדיחה גיבורים כדי לרצות מדינות שחלק מהן מונעות מאנטישמיות ושנאת ישראל.

נוחי מנדל מלחמת חרבות ברזל הרמטכ"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד