כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעניין מורכב

הדיין הבכיר שוחח עם הגרב"ד פוברסקי על העגונה עשרים שנה

זקן חברי בית הדין הגדול הגר"מ עמוס שעלה לביקור והתייעצות במעונם של גדולי ישראל בין היתר בעניין מורכב של בעל שמעגן את אשתו עשרים שנה • ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי ביקש למסור לבעל הבטחה נדירה בתמורה למתן גט לעגונה

הדיין הבכיר שוחח עם הגרב"ד פוברסקי על העגונה עשרים שנה
הגר"מ עמוס אצל הגרב"ד פוברסקי צילום: באדיבות המצלם

הגאון רבי מיכאל עמוס, זקן חברי בית הדין הגדול, עלה בימים האחרונים למעונם של גדולי הדור לדון עימם על הכרעות הלכתיות סבוכות העולים על שולחן בית הדין הרבני הגדול וכן להעניק את ספריו החדשים שאלות ותשובות "אמרי עמוס" על הלכות ועניני אבן העזר וחושן משפט.

אמירה מעניינת נרשמה במהלך הביקור אצל ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי שהתחילה במעונו של ראש הישיבה והמשיכה כאשר הדיין הבכיר מתלווה לראש הישיבה בנסיעה ברכבו

במהלך הנסיעה שוחח הגר"מ עם הגרב"ד בעומקה של הלכה בסוגיות אבן העזר, בשאלות חמורות שהובאו לשלוחן הדיינים בבית הדין הגדול.

דיין ביה"ד הגדול סיפר לרה"י על אישה עגונה שבעלה לא מוכן לתת לה גט כבר למעלה מעשרים שנה, וניסו כל טצדקי שבעולם לשכנע אותו, והבעל עומד במרדו, ושאלתו האם יש לראש הישיבה עצה מה לעשות עם הבעל?

הגרב"ד ששמע והתעניין בפרטים כאב מאוד על צערה של אישה עגונה כשלפתע באופן חריג ביקש מבן שיחו דיין בבית הדין הגדול "תגידו לבעל שאני מבטיח לו שאם הוא יתן גט, יהיה לו עולם הבא. תגידו לו כך בשמי." ביקש רה"י והוסיף "ואם חלילה לא יתן אזי בר מינן יהיה להיפך".

בהמשך השיחה ציין רה"י הגרב"ד, כי בעבר היה דן רבות עם תלמידו הגאון רבי נחום גרוטלר שהיה חבר בית הדין הגדול בשאלות מעין אלו. לסיום אמר רה"י שבודאי יהיה לו תועלת רבה מהספר, והוא יעיין בו היטב.

קודם לכן עלה הגר"מ עמוס למעונו של זקן חברי מועצת גדולי התורה ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן והעניק לו את ספריו החדשים ואף שוחח עמו על עניני ההנהגה בבתי הדין ובנושאים המורכבים העולים על שולחנם. לסיום בירכו ראש הישיבה שיזכה לעמוד על משמר בתי הדין כפי הדרך המסורה מרבותינו פוסקי הדור.

הרב ברוך דב פוברסקי הרב מיכאל עמוס עגונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד