כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
דע מה שתשיב

הדרכה לבין הזמנים: בחור שמנסה להסביר לחילוני למה לא להתגייס – טיפש גמור

לקראת ימי בין הזמנים נשא הגאון רבי שלמה אנגלנדר ראש ישיבת 'בית שמעיה' דברי הדרכה ברורים וחדים לבחורי הישיבות מה משיבים במידה והשיח המסית ברחובות יפגוש אותם. "בחור שמנסה להסביר למה לא להתגייס לצבא לאדם שאינו שומר תורה ומצוות – טיפש גמור". צפו בדברי ראש הישיבה

הדרכה לבין הזמנים: בחור שמנסה להסביר לחילוני למה לא להתגייס – טיפש גמור
הגר"ש אנגלנדר ר"י בית שמעיה צילום: שוקי לרר

הגאון רבי שלמה אנגלנדר ראש ישיבת 'בית שמעיה' בבני ברק, מסר שיחה אקטואלית מתמיד לקראת ימי בין הזמנים של חודש ניסן בהם ייצאו עשרות אלפי בחורי הישיבות לביתם. בדבריו העלה את הנושא הנפיץ כיום - גיוס בני הישיבות.

"כל בחור ישיבה שמנסה להסביר למי שאין לו את כל יסודות האמונה – למה לא הולכים לצבא - הוא טיפש גמור – קודם כל תסביר לו שיאמין – לא מאמין בלב – אלא מאמין אמיתי בי"ג עיקרים ואז אפשר לשבת לדון איתו על חשיבות לימוד התורה", אמר ראש הישיבה.

"אסור להכנס לויכוחים רק לומר להם שאנחנו שומעים בקול הרבנים ומקום המדינה ככה הרבנים הורו לבני הישבות להמשיך ללמוד. וכל מילה מיותרת בנושא הזה מזיקה ממש. בני התורה צריכים שיהיה להם ברור השקפת עולמם בערך העליון של לימוד תורה, מה סוד הקיום של עם ישראל ומה באמת מגן עלינו מעשרות מיליוני ערבים שמקיפים אותנו ורוצים להורגנו, צריך שיהיו בטוחים בעצמם בהשקפת עולמם, ובדרך החיים שלנו. אבל לא להתווכח, ולא להתנצח עם אחרים". 

"התפקיד שלנו הוא רק לקיים את מצות עשה 'ואהבת את ה אלוקיך' - שיהיה שם שמים מתאהב על ידיך. שהבריות יאמרו פלוני שלמד תורה, מה נאים מעשיו. כל בן תורה צריך לדאוג שכל הסביבה תאמר ''ראו מה נאים מעשיו''. לצערינו ישנם בחורי ישיבה ששכחו ממצות עשה זו, ולא רק שלא גורמים ''לשם שמים מתאהב'' אלא מחללים את השם בהתנהגותם".  

את דבריו סיים ראש הישיבה: "בחורי ישיבה שיוצאים לבין הזמנים יש להם תפקיד לגרום, שכל מי שרואה אותם  יצא בהתפעלות ויאמר, ראו פלוני שלמד תורה מה נאים מעשיו – סמל לאמת הגינות ויושר, דרך ארץ, ועדינות, ומידות טובות, דברי חכמים בנחת נשמעים, וח''ו לא להיפך. זה החובה של בן ישיבה לבן הזמנים".

ישיבת בית שמעיה הרב שלמה אנגלנדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד