כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הדורס נעצר

מהומות במחאת השמאל: תקיפת שוטרות ודריסת חמישה מפגינים

הפגנה בלתי חוקית מתקיימת בקפלן ת"א - המשטרה עצרה מפגין שהבעיר מדורות ושוטרת נפצעה מאגרוף של מפגין. נהג דרס חמישה מפגינים, ארבעה מהם נפצעו באורח קל, ואישה נפצעה באורח בינוני, הנהג נעצר

המחאה הערב
המחאה הערב צילום: Erik Marmor/Flash90

בהמשך להיערכות משטרת ישראל הערב, לאבטחה ושמירה על בטחונו ושלומו של הציבור, בתום המחאה רוב המוחים התפזרו בשקט וללא אירועים חריגים. מנגד, קבוצת מפירי סדר החליטו בתום המחאה שאושרה להתפרע ולהפר את הסדר, תוך הבערת מדורות על הכביש ותקיפת שוטרים, במהלך התקיפה נפצעו שוטרות מג"ב שנזקקה לטיפול רפואי לאחר שחטפה אגרוף בפניה ע"י מפגין, כך מסרה המשטרה.

בנוסף נפצע כבאי במהלך העימותים. מהמשטרה נמסר כי אחת מהשוטרות נזקקה לטיפול רפואי, לאחר שספגה אגרוף בפניה ממפגין. אדם אחד נעצר בהפגנה בשל הדלקת המדורות.

דוברות המשטרההשוטרת שנפגעהצילום: דוברות המשטרה

עוד נמסר: "לצערנו הרב קומץ של מפגינים הגיעו במטרה להתעמת עם השוטרים באלימות קשה ולא למחות באופן לגיטימי. הדלקת מדורות סביב ההמון כרוכות בסכנת חיים, למרות כל האזהרות והסכנות, מפירי הסדר ממשיכים לעבור על החוק ומסכנים את עצמם ואת כלל המשתתפים ומבעירים מדורות, אנו קוראים למפגינים לנהוג באחריות ולא להפר את הסדר".

"אנו רואים בחומרה את הפרות הסדר, הגורמות למשטרה להפנות כוחות שעוסקים במשימות אבטחה ושמירה על בטחון הציבור. נפעל באפס סובלנות כלפי מי שיפר את הסדר וינהג באלימות כלפי שוטרים".

במהלך ההפגנה וחסימת הכביש על ידי מפגינים, תועד נהג דורס מפגינים, מאיכילוב נמסר כי למרכז הרפואי הגיעו הערב חמישה פצועים מההפגנה. פצועה אחת במצב בינוני כתוצאה מדריסה, בהכרה עם פציעת חזה. השאר במצב קל.

מהמשטרה נמסר: "נהג רכב פגע תוך כדי נסיעה באזרחים והמשיך בנסיעה עד שנעצר על ידי השוטרים. האזרחים שנפגעו מקבלים טיפול רפואי והנהג יועבר לחקירה".

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ הגיב:  ״אירוע הדריסה בתל אביב מחריד וראוי לגינוי. כולנו צריכים להשמיע קול ברור שמגנה כל אלימות. ההשוואה של המפגינים לאויבינו, והאשמתם ברצון לרצוח את ראש הממשלה, הם חוסר אחריות לאומית.  ראוי שכל מנהיגי הציבור יתנהגו ברגישות לכל חלקי החברה, בייחוד בימים הקשים האלו. אני מבקש לאחל החלמה מלאה לפצועים, וקורא לכולם - אסור לחזור לימים שלפני ה-7.10.״

השר חילי טרופר בתגובה לאירוע הדריסה הערב בהפגנה: ״ראוי שכל ישראלי יגנה בפה מלא את הדריסה המזעזעת בהפגנה הערב. אל מול מראה הפצועים השוכבים על הכביש, נשבר הלב. מי שקורא למפגינים "נוחבות" ומי ששותק אל מול הסתה לא יוכל לטעון שידיו נקיות. ראוי שראש הממשלה וכלל ההנהגה יגנו בצורה חדה וברורה את ההסתה ואת המעשה הנורא. אני מבקש לשלוח איחולי החלמה מהירה לפצועים.״

הפגנות מלחמת חרבות ברזל דריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד