כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"נזהרתי"

ניר דבורי נפרד מחברו שנרצח בשבי הג'יהאד האסלאמי

הכתב הצבאי של חדשות 12 נפרד מחברו ב-15 השנים האחרונות אלעד קציר שנרצח וגופתו חולצה בשבת מחאן יונס. "נזהרתי בחצי השנה האחרונה להזכיר פומבית את החברות בינינו, שלא חלילה יעשה לך נזק בשבי:

ניר דבורי נפרד מחברו שנרצח בשבי הג'יהאד האסלאמי
ניר דבורי צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

הכתב הצבאי של 'חדשות 12', ניר דבורי, נפרד בפוסט שפרסם ברשת X (טוויטר לשעבר) מחברו אלעד קציר הי"ד שנחטף מביתו בקיבוץ ניר עוז, נרצח בשבי הג'יהאד האסלאמי בסביבות חודש ינואר, וצה"ל הודיע כי גופתו הוחזרה ארצה.

"אני זוכר שאלעד שלח לי את התמונות". כתב דבורי ושיתף מחדש ציוץ שלו מסוכות תשע"ז, אז שלח לו אלעד קציר תמונות מהעפיפוניאדה בעוטף עזה. 

"כל כך נזהרתי בחצי השנה האחרונה להזכיר פומבית את החברות בינינו, שלא חלילה יעשה לך נזק בשבי. קיוותי שתשוב, ידעתי שאתה חזק. חלקנו אהבה משותפת, שדות החיטה של הנגב המערבי. תחסר לי מאוד , חבר", סיכם במילים קצרות.

גם באולפן 'חדשות 12' הזכיר דבורי את חברו האישי שנחטף, סבל בשבי וסיים שם את חייו. בן 47 בלבד. "הכרתי אותו הרבה מאוד שנים היה תפקיד מרכזי בגידולי השדה של ניר עוז. הוא היה אחראי השקייה. כך גם נפגשנו לפני למעלה מ-15 שנים".

מרים אלסטר, פלאש 90אלעד קציר הי"דצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

גופתו של החטוף אלעד קציר הי"ד חולצה בליל שבת מחאן יונס במבצע של עוצבת הקומנדו בהכוונת שב"כ ואמ"ן. בתום המבצע הוחזרה הגופה לשטח מדינת ישראל. 

כוח איסוף משולב של חטיבת הקומנדו זיהה השבוע סממנים למקום הימצאות הגופה, ואתמול הגיע המודיעין הסופי שכיוון למיקומה. כוחות הקומנדו התארגנו תוך שעות אחדות למבצע החילוץ. 

הכוח כלל כוח עיקרי של מגלן ואגוז ושל המעטפת מגדוד 82 של חטיבה 7 ומסיירת צנחנים. הכוח נכנס במהירות בהובלת מפקד מגלן לאזור, זאת במקביל לליווי אווירי. הגופה הוחזקה במתחם לחימה בשטח בנוי. 

בצה"ל מעריכים כי קציר נרצח כבר באמצע חודש ינואר. קציר היה קבור במקום כשהכוחות הגיעו. הם חילצו אותו בתום מבצע שנמשך לילה שלם, כך לפי ynet.

ניר דבורי אלעד קציר ניז עוז חטוף נרצח מלחמת חרבות ברזל הג'יהאד האסלאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד