כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מכתב מחזק

הרב שבנו נהרג: "האם כל התפילות היו לשווא?"

הרב דורון פרץ ששכל את בנו הלוחם בשמחת תורה כשנלחם במחבלי חמאס, שיגר מכתב לקהילות היהודיות הרבות שליוו את משפחתו והתפללו במשך 163 ימים לשלומו והסביר להם מדוע תפילותיהם לא היו לשווא

הרב שבנו נהרג: "האם כל התפילות היו לשווא?"
דניאל פרץ הי"ד / הרב דורון פרץ צילום: אתר צה"ל / הדס פרוש, פלאש 90

סרן דניאל פרץ הי"ד נפל בשמחת תורה. "צוות פרץ" בפיקודו הציל חיים של עשרות אנשים והמשיך להילחם, בטנק בודד, במשך שעות. דניאל נחשב נעדר ואז חטוף, ורק לפני שבועיים, אחרי 163 ימים, הוכרז כחלל, והמשפחה החלה לשבת עליו שבעה.

אביו הרב דורון פרץ, יו"ר ארגון "המזרחי העולמי", שלח נאום עוצמתי באנגלית לכל הקהילות היהודיות הרבות שליוו את המשפחה. לאור הדברים המדהימים, אשת התקשורת סיון רהב מאיר תרגמה את המכתב בעברית ופרסמה לציבור.

"האם כל התפילות שלכם היו לשווא? 163 ימים של מצוות ומעשים טובים, והנה מתברר שדניאל נהרג כבר בשמחת תורה. אני יודע שיש תלמידים ששאלו את המורים שלהם: למה התפללנו? אז אני רוצה לומר לכם: עזרתם לנו מאוד.

אתר צה"לסרן דניאל פרץ הי"דצילום: אתר צה"ל

קודם כל, בזכותכם, התקבל סוף סוף וידאו של דניאל, שהחלטנו לא לראות בעצמנו. הרבנים והרופאים ראו את הסרטון וקבעו חד משמעית שדניאל נהרג בשמחת תורה. בשבילנו, הידיעה שבמשך 163 יום של דאגה דניאל לא סבל, היא חלק מהנחמה. קיבלנו ודאות, ואנחנו יכולים להתחיל להתאבל. הוא במקום טוב כבר 163 ימים. הכאב והאובדן הם שלנו, אבל אנחנו כבר לא דואגים לו. החשש התמידי הזה נפסק, ובמובן מסוים זה מקור להקלה. אנחנו מאמינים שזה בזכות כל הטוב שעשיתם. התפילות שלכם לא יכלו להחזיר אותו לחיים, אבל במובן מסוים הן החזירו אותנו לחיים.

שנית, התפללנו תמיד לא רק על דניאל אלא גם על שאר החטופים. למשל, מתן אנגרסט, מתן שחר בן ענת, שהיה איתו בטנק ואנחנו רוצים שיחזור מהשבי בחיים. אנחנו תמיד מתפללים על כולם, ויש עוד רבים. זה חשוב.

ושלישית, התפילה לא רק משנה את העולם, היא קודם כל משנה אותנו. אנחנו משתנים, ואז משנים את העולם. חברים יקרים, כמות האנשים שהשתנו מאז שמחת תורה – היא אדירה. אנחנו לא מפסיקים לקבל הודעות תמיכה, ביקורים של משלחות שבאות לישראל, תמונות של הפרשת חלה, של עצרות והפגנות בכל העולם. כולנו קרובים יותר אחד לשני וקרובים יותר לאלוקים. השתנינו לתמיד.

תמשיכו להתפלל על החטופים, על החיילים ועל כל עם ישראל. תודה". דבריו הרב דורון במכתב לתפוצות.

דורון פרץ דניאל פרץ טבח שמחת תורה 7 באוקטובר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד