כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תחזית קודרת

ה'וול סטריט ג'ורנל' מסכם חצי שנה למלחמה: "הכל השתנה"

תוך שישה חודשים הכל השתנה עבור ישראל. אומה שגיבשה בריתות חדשות לפני ה-7 באוקטובר נראית כעת מבודדת מתמיד. ה'וול סטריט ג'ורנל' במאמר מסכם על חצי שנה של לחימה. ככל שהמלחמה בעזה נמשכת, הישראלים עדיין לא יודעים אם הגרוע מכל טרם הגיע

ה'וול סטריט ג'ורנל' מסכם חצי שנה למלחמה: "הכל השתנה"
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

לאחר שישראל היתה על סף עידן חדש של הכרה מהעולם המוסלמי, קרובה להסכם שלום עם סעודיה שיביא למזרח תיכון חדש, הכל השתבש ב-7 באוקטובר.

הסכם השלום הסעודי שלה בהמתנה. השאלה הפלסטינית שוב מטרידה את שכנותיה הערביות. היא נמצאת בוויכוח גלוי עם בעלת בריתה העיקרית, ארה"ב ומרחב המחיה הפיזי שלה הצטמצם על ידי סכנות בגבולות הצפוני והדרומי שלה, כך מסכם ה'וול סטריט ג'ורנל' חצי שנה למלחמה.

"תוך שישה חודשים, העולם התהפך עבור האומה הקטנה הזו. ב-7 באוקטובר - או השבת השחורה, כפי שישראלים מכנים אותה כיום - חוותה מדינת היהודים זעזוע שהחליש את תחושת הביטחון והאמונה בחוזק הצבא שלה" מציין העיתון.

הנורמליזציה עם סעודיה מושהית, הקשרים עם בעלות ברית ערביות כמו מצרים וירדן רעים. מפגינים פרו-פלסטינים גדשו רחובות בבירות המערב, וקראו לחיסולה של ישראל. עלייה באנטישמיות זעזעה והבהילה לא רק ישראלים אלא יהודים ברחבי העולם.

השטח של ישראל, בערך בגודל של ניו ג'רזי, הצטמצם. מאות אלפי עקורים ישראלים מהדרום ומהגבול הצפוני ליד לבנון פונו מבתיהם. רבים חזרו ליישובים בדרום, אך אף אחד מהם לא הצליח לחזור ליישובים בצפון. רבים עדיין גרים בבתי מלון. 

ככל שהמלחמה בעזה נמשכת, הישראלים עדיין לא יודעים אם הגרוע מכל טרם הגיע. 

עוד מסכם העיתון. בשטחים המצב מתוח. מלחמה כוללת עם חיזבאללה, שהוא הרבה יותר חזק מחמאס ונלחם בישראל מאז ה-8 באוקטובר, נראית סבירה יותר עם כל יום שעובר. ישראל גם מתכוננת לנקמה מצד איראן או אחת ממיליציות בעלות הברית שלה בשל לתקיפה אווירית ישראלית ביום שני האחרון על בניין דיפלומטי איראני בסוריה. 

ישראל רק החלה להרגיש את ההשפעה הכלכלית שיש למלחמה, מאות אלפי חיילי מילואים נאלצו לעזוב את עבודתם כדי להילחם במלחמה.

בתוך כל זה, ישראל לא השיגה אף אחת מיעדי המלחמה שלה להחזיר את כל החטופים שנחטפו ב-7 באוקטובר ולמגר בהצלחה את חמאס מעזה.

על נתניהו נכתב. "כהונתו של ראש הממשלה נתניהו התאפיינה באמונה שהוא יכול להמשיך ולחלק את ההנהגה הפלסטינית בין הרשות הפלסטינית, השולטת בגדה המערבית, לבין חמאס בעזה, ובכך למנוע את הצורך במשא ומתן על פתרון שתי המדינות. ישראל האמינה שהיא יכולה לשגשג כלכלית, פוליטית וצבאית למרות כיבוש מתמשך בגדה המערבית ומתיחות בגבולותיה הדרומיים והצפוניים". 

בחצי שנה צה"ל הביא הישגים טקטיים רבים. כ-40% ממערכת המנהרות של חמאס הושמדו, 18 מתוך 24 גדודים פורקו, רוב הרקטות הושמדו ומפקדים בכירים רבים נהרגו. לישראל יש כעת חופש פעולה ברוב עזה. 

נתניהו אומר שהניצחון קרוב, אבל רוב המדינה, כך עולה מהסקרים, אינו משוכנע. חמאס לא מראה סימני כניעה. פעילי חמאס מסוגלים לחזטר לאזורים ברגע שהכוחות הישראלים נסוגים. 

המתיחות הגוברת עם ממשל ביידן מגבילה את האפשרויות של ישראל לגבי הקרב האחרון על רפיח. ארה"ב הזהירה את ישראל שהיא תחצה קו אדום אם היא תפעל ברפיח ללא תוכנית לשמירה על ביטחון האוכלוסייה האזרחית.

 

מלחמת חרבות ברזל וול סטריט ג'ורנל חמאס ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד