כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אביו סיפר עליו

המכתבים של ריף הי"ד: "מוכן להקריב את חיי למענכם"

במכתבים שכתב ריף הרוש הי"ד לפני שנכנס לעזה הסביר מדוע בחר להיות קרבי: "רציתי שידעו שיש צבא ענק שישמור עליהם". אביו: "אמרתי לו, ריף יקר שלי, אל תהיה גיבור כי גיבורים מתים ראשונים"

המכתבים של ריף הי"ד: "מוכן להקריב את חיי למענכם"
ריף הרוש הי"ד צילום: דובר צה"ל

אבי הרוש, אביו של ריף הי"ד מקיבוץ רמת דוד, לוחם בהכשרה בביה״ס לקומנדו שנפל בקרב בדרום רצועת עזה, סיפר הבוקר בדמעות ל"ווינט" על בנו. 

אבי אמר: "אנחנו קרועים, אתמול בשש בערב דפקו לי בדלת של הבית, הגיעו מקצין העיר, ישר ידעתי שריף שלי נהרג, לא היו ספקות כי ראיתי שלפצועים כבר לא שולחים מודיעים, אלא רק בטלפון". 

"לפני שבועיים וחצי דיברנו איתו בפעם האחרונה, זה היה לפני שהוא נכנס לעזה, ראינו אותו בפעם האחרונה לפני שלושה וחצי שבועות", אמר אבי.

במכתבים שכתב לפני שנכנס לעזה כתב ריף הי"ד: "ניסיתי את הכי טוב שלי וזה לאן שהגעתי. אמרתי שאם אני מתאים כבר אז למקום יוציא ממני כמה שיותר וימקסם". 

"למה אני מסכן את החיים שלי? עשו את זה לפניי ויעשו את זה אחריי. בשביל אותה מבוגרת שאומרת לי תודה ובוכה אני מוכן להקריב את החיים שלי ובשביל המשפחה שלי שישבו בשקט ובנחת ושהם יידעו שיש מאחוריהם צבא ענק שישמור עליהם כל עוד אנחנו על הרגליים", כתב. 

אבי סיפר בבכי: "הוא ילד עם לב כל כך גדול. אין אחד שלא אהב אותו, הוא סיים את הלימודים ביפעת, היה תלמיד טוב וילד שובב, אהב את כולם ותמיד דאג לכולם, ריף שלי אהוב". 

עוד סיפר: "ריף שאף להגיע לאגוז בעקבות בני הדודים שלו שלחמו שם. הוא הגיע לגיבוש במטכ"ל, סיים אותו אבל לא עבר אותו ומשם עבר לאגוז, הוא התגייס באוגוסט האחרון לצבא והיה רק 8 חודשים בצבא, היה באמצע מסלול ההכשרה שלו והיה אמור להמשיך גם לקורס מ"כים, לא ידענו אם תכנן להמשיך בצבא או לא, איבדנו ילד מקסים עם לב ענק". 

עוד סיפר: "ריף היה מודע לסכנות בעזה, שאלתי אותו אם הוא מפחד והוא ענה לי שכן, ואני העדפתי את זה כי אז הוא יהיה מודע לסכנות, אמרתי לו "ריף יקר שלי, אל תהיה גיבור כי גיבורים מתים ראשונים, והוא הבטיח לשמור על עצמו, הסתבר לי שזה לא היה קשור אליו והם נקלעו למארב, ריף אהוב שלי. בשבוע האחרון ידעתי שריף ימות לי, התחלתי ללבוש את החולצות שלי ודמיינתי את עצמי מספיד אותו".

ריף הרוש יחידת אגוז מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד