כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
זו הסיבה

חברת הוט מסתבכת: תספוג קנס כספי של 5.5 מיליון שקלים

המנהלת הכללית של משרד התקשורת, עו״ד עינבל משש, הטילה עיצום כספי בסך 5.5 מיליון ש"ח על חברת הוט בגין הפרת חובת הפרישה האוניברסלית לפיה על החברה לפרוש תשתיות בכל הארץ

חברת הוט מסתבכת: תספוג קנס כספי של 5.5 מיליון שקלים
אילוסטרציה צילום: unsplash

המנהלת הכללית של משרד התקשורת, עו״ד עינבל משש, הטילה עיצום כספי בסך 5.5 מיליון ש"ח על חברת הוט בגין הפרת חובת הפרישה האוניברסלית לפיה על החברה לפרוש תשתיות בכל הארץ.

ההפרה אף מתעצמת כתוצאה מכך שהוט לא דיווחה למשרד ולוועדה המייעצת לעניין פרישה אוניברסלית את דבר קיומם של אזורים ויישובים נעדרי תשתית הוט וההפרה התגלתה עקב פנייה יזומה מצד המשרד.

בשימוע שנעשה בנושא, טענה החברה שמדובר בטעות דיווח. הטענה לא התקבלה שכן מהצהרת החברה עצמה עלה כי במשך שנים ארוכות, החברה לא פרשה תשתיות ב-35 יישובים - ביניהם נמרוד, קריית יערים, שלומית, עזוז, נצר חזני, יהל, מבוא מודיעים, באר מילכה ועוד וכן עשרות שכונות במזרח ירושלים.

החברה טענה כי היא מספקת ביישובים אלה שירות בנייטרליות טכנולוגית, אולם מדיווחי החברה עצמה עולה כי נכון לחודש ינואר 2024, הוט מספקת שירות ב-36 היישובים בהיקף מצומצם עד זניח: כמאות בודדות של משקי בית בלבד בכל שאר היישובים יחד. זאת מתוך כ - 111 אלף משקי בית באזורים אלה. 

יש לציין כי עיצום כספי זה מצטרף לעיצום כספי קודם שהוטל על הוט בשלהי שנת 2022 בגין הפרה דומה: הוט לא נתנה שירות בניטרליות טכנולוגית ב-219 יישובים, לאחר שניתנה לה הקלה שאפשרה לה לא לפרוש ביישובים אלה תשתית כבלים אלא לתת בהם שירות באמצעים אחרים. 

במסגרת הליך זה התגלו 35 היישובים הנוספים והשכונות במזרח ירושלים בהם הוט לא פרשה תשתית כלל ובעקבות זאת נפתח ההליך הנוכחי.

"תשתיות תקשורת הן צורך חיוני בשגרה ובחירום. משרד התקשורת רואה בחומרה כל פגיעה באספקת שירותי התקשורת וימשיך לפעול בכל רחבי הארץ כדי לוודא שהחברות עומדות בחובות רישיונן" נמסר.

משרד התקשורת קנס כספי הוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד