כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ביקוש רב לחוברות המידע וההלכה של 'מאוחדת' בענייני כשרות התרופות לחג הפסח

מנכ"ל מאוחדת, מר עוזי ביתן: "לא בכדי אנחנו מקבלים פידבק מגדולי מורי ההוראה בכל רחבי הארץ כי החוברת נמצאת על שולחנם"

ביקוש רב לחוברות המידע וההלכה של 'מאוחדת' בענייני כשרות התרופות לחג הפסח
מנכ"ל מאוחדת צילום: יח"צ

במאוחדת סיימו את הדפסתה של החוברת השנתית המיוחדת בשיתוף עם בד"ץ העדה החרדית, בה מתפרסמת רשימת התרופות הכשרות לפסח - וזאת, כחלק מהיערכות הקופה כולה לקראת חג הפסח וכחלק מהפעילות השוטפת למען הלקוחות שומרי המצוות החרדים לדבר ה'.

בחוברת, שמופצת בימים אלו במרפאות מאוחדת ובמרכזים הרפואיים כמו גם באמצעים דיגיטליים שונים, מופיעות לצד התרופות הכשרות, גם מקבץ מיוחד של הלכות שנערכו ע"י הרה"ג רבי אשר לנדאו שליט"א הלכות הנוגעות לקיום מצוות החג במצבי חולי שונים, כדוגמת אכילת מצה לרגישים לגלוטן, אכילת מצות מעמילן חיטה ללא גלוטן, אכילת מצות משיבולת שועל, מי שלעיסת מצה קשה עליו, חולה המתקשה לשתות ארבע כוסות, חולה שמסוכן לו לאכול מרור, שתיית ארבע כוסות לחולים סכרתיים, חולה שעבר ניתוח בריאטרי כדוגמת קיצור קיבה או שרוול וכן שאלות הלכתיות נוספות.

את החוברת ניתן להשיג במרפאות מאוחדת בכל הריכוזים החרדים וכן ניתן לקבל את החוברת בגרסה דיגיטלית.

כחלק מההכנות לקראת החג, ישבו מומחי מאוחדת יחד עם בכירי הדיינים בבד"צ העדה החרדית ועברו על כל רשימת התרופות, כדי לבדוק מחדש אילו תרופות כבר אינן רלוונטיות ואינן משווקות ללקוחות, ומאידך באילו תרופות נעשו שינויים במרכיבי התרופה, והאם המרכיבים החדשים כשרים לפסח או שיש בהם חשש חמץ. צוות מיוחד עמל על בדיקה מול יצרני התרופות כדי לקבל את רשימת המרכיבים והחומרים שמהם עשויות התרופות. בנוסף, כל תקופה שיש בה חשש חמץ או שאינה כשרה לפסח ללא כל חשש, נבדקו תרופות חלופיות שאין בהן חשש חמץ.

בנוסף, יזמה 'מאוחדת פארם', שירות חדשני שיסייע בהנגשת התרופות הכשרות לפסח וימנע ממאות אלפי לקוחות מאוחדת את הצורך בחיפוש אחר כשרות התרופה. כל לקוחות מאוחדת בקרב הציבור החרדי שירכשו תרופה בבתי המרקחת של הקופה, יקבלו את התרופה כשעליה מדבקה עם הכיתוב 'כשר לפסח', במטרה לסייע למי שנוטל תרופות שכבר בעת הקנייה ידע שתרופה זו אין בה כל חשש חמץ.

בהנהלת מאוחדת אף חידדו את נושא הכשרות לפסח בקרב כל צוותי הרפואה בערים ובשכונות החרדיות, על מנת שכל הרופאים במרפאות החרדיות יכירו את התרופות הכשרות ובכך גם יוכלו לסייע למטופלים לקראת חג הפסח. בנוסף נערכו מבעוד מועד להרחבת מלאי התרופות החלופיות הכשרות לפסח, כדי למנוע מחסור בתרופות כשרות לפסח לקראת החג ובמהלכו 

מנכ"ל מאוחדת מר עוזי ביתן: "כמי שעומד בראש הקופה הגדולה במגזר החרדי, בכל החודשים האחרונים אנו מובילים סדרה של מהלכים אסטרטגיים לטובת מבוטחינו מהמגזר החרדי - כשהמהלך המרכזי כעת, הוא ריכוז נושא חוברת התרופות ושת"פ עם בד"צ העדה החרדית. רק לאחרונה הוצאנו קול קורא היסטורי שעליו חתמו עשרות רבנים מכל החוגים והעדות, שקורא לשמור על בריאות הציבור ובנוסף השקנו שירות מיוחד שמקדם את כל נושא אורח חיים בריא 

"לקראת פסח מאוחדת מובילה סדרת מהלכים ע"מ לדאוג לכלל המבוטחים. מאוחדת מציגה שוב את החוברת העדכנית הפרטנית והמהימנה ביותר כמיטב המסורת מזה שנים רבות. לא בכדי אנחנו מקבלים פידבק מגדולי מורי ההוראה בכל רחבי הארץ כי החוברת נמצאת על שולחנם, כמו גם בשימוש לקראת פסח ובעיצומו בבתיהם של רבבות עמך בית ישראל, המבקשים לדעת האם התרופה אותה הם נוטלים, אכן כשרה לפסח ללא חשש חמץ

"שיתוף הפעולה של מאוחדת כקופה של הציבור החרדי, עם מערכת הכשרות המהודרת ביותר של בד"צ העדה החרדית, היא המשך ישיר לשיתופי הפעולה הרבים שמקיימת מאוחדת בהתייעצות מתמדת עם גדולי הפוסקים ועם מורי ההוראה בכל רחבי הארץ".

מאוחדת שירותי בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד