כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סיפור מרגש

קורע לב: החתן היתום מניח את ההזמנה על קבר אמו

שלוש שנים כואבות חלפו מאז נפטרה אמו לאחר סיבוך של נגיף הקורונה • כיום הוא בן 21 והיום ייכנס תחת חופתו • לפני שבועות אחדים התחתן גם אחיו המבוגר ממנו • האב האלמן מתקשה לעמוד לבדו בהוצאות הכבדות וחבריו של החתן מנסים לעזור • סיפור מרגש שמגיע היום לשיאו

קורע לב: החתן היתום מניח את ההזמנה על קבר אמו
בוכה על קבר אמו צילום: קופת העיר

יוסף בן ה-21 התכונן רבות לרגע בו יצעד אל החתונה שלו. הוא התרוצץ בלי סוף וניסה לגייס מימון להוצאות החתונה. הוא היה צריך לקנות לבדו את כל הנדוניה, כי אמא ע"ה כבר אינה בין החיים. הוא השתדל לעשות את הכול, אבל לדבר אחד הוא יודע בוודאות שהוא עדיין לא מוכן – לרגע הזה שבו הוא יצעד לחופה, וירגיש כל כך חזק בחסרונה של אמו ע"ה.  בתמונה מרגשת שפורסמה נראה החתן מניח את ההזמנה על קברה של אימו ופורץ בבכי. 

לחץ כאן כדי לשמח חתן יתום שמתחתן היום>>>

אמא של יוסף נפטרה בשלהי תקופת המשבר של נגיף הקורונה. הנגיף כבר היה מאוד נפוץ, כולם כבר היו 'מחלימים', אבל אצלה הוא נתפס בצורה חזקה יותר, וגרם לסיבוך מורכב מאוד. תקופה מסוימת היתה מורדמת ומונשמת, אבל נגזרה הגזירה והיא השיבה נשמתה ליוצרה בחודש אדר, לפני שלוש שנים בדיוק. 

אבא שלו היה אובד עצות ולא הצליח לחזור לשגרה לאחר פטירת האם, המצב הכלכלי לא היה משופר במיוחד גם לפני כן, אבל מאז נפטרה האם, מצבם החריף, והם הגיעו למצב של עוני ממשי וכואב במיוחד. 

הכלה שלו, גם היא מגיעה מבית שבו הפרוטה אינה מצויה בשפע, בלשון המעטה. את כל החתונה הם עושים בצמצום, המינימום ההכרחי. התזמורת שהצליחו להשיג במחיר הכי טוב, האולם שהצליחו לקבל כמעט בחינם, הצלם שהחליט להירתם לעניין ולעשות להם את הצילומים במחירי נמוך במיוחד לנוכח המקרה הנוגע ללב, וכך גם נותני השירות האחרים, כולם אהובים כולם ברורים, כולם צדיקים שבאו לקראתם כמיטב יכולתם. 

אבל עדיין, חתונה היא עסק יקר, ואין להם את היכולת לשלם. רק לפני חודשיים התחתן אחיו של יוסף, והמשפחה כולה נרתמה כדי לאפשר את קיומה של החתונה. כולם נתנו סכומים גדולים מכפי יכולתם, וכעת כשיש צורך לגייס עזרה מחודשת עבור יוסף, הם בקושי מצליחים לגרד כמה שקלים נוספים עבורו.

"יוסף הוא תלמיד ישיבה", מספר חברו הטוב. "מזה כמה שנים כבר לא קיבל אפילו דמי כיס. אין לו שום אפשרות לממן את החתונה. זה למעלה מיכולתו הכספית, וזה המקום שבו הציבור, חייב להתגייס, כל אחד ואחד מאתנו, בהתאם ליכולת. העשיר לא ימעיט והדל ירבה גם ירבה, כדי שיוסף יוכל להקים בית כשר ונאמן, מתוך הרחבת הדעת ושמחת הלב". 

לחץ כאן כדי לשמח חתן יתום שמתחתן היום>>>

 

קופת העיר יתום קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד