כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"הרגשנו מותקפות"

הסיוט של החטופה הישראלית בנמל התעופה בהולנד

שתי ישראליות, בהן אחת ששוחררה משבי חמאס, הגישו תלונה נגד עובד ביטחון ממוצא פקיסטני שהעביר אותן מסכת של השפלות בשדה התעופה בהולנד. רק לאחר התערבות של השגריר הישראלי וקצין הביטחון של אל על עברו השתיים את הבידוק

הסיוט של החטופה הישראלית בנמל התעופה בהולנד
אילוסטרציה צילום: unsplash

עובד ביטחון ממוצא פקיסטני בנמל התעופה סכיפהול שבאמסטרדם התעמר, עיכב והשפיל שתי נשים ישראליות, אחת מהן חטופה משוחררת, שהגיעו לביקור הסברה בהולנד בחסות משרד הביטחון.

הישראלית שליוותה את החטופה הגישה תלונה רשמית נגד העובד למשטרת השדה, ולפי גורמים בשדה מדובר בעובד ממוצא פקיסטני-מוסלמי אשר הועלו נגדו בעבר תלונות בגין עיכוב אזרחים ישראלים שטסים דרך השדה.

על פי הדיווח של איתמר אייכנר באתר Ynet המקרה אירע ביום שישי בשעה 9:40 בבוקר. הישראליות, שביקשו שלא לפרסם את שמן, הגיעו לעמדת הבידוק הביטחוני המהיר, לשם הופנו על ידי צוות התחנה המקומית באל על במעמד הצ'ק אין.

כאשר הגיעו השתיים לעמדה, עובד הביטחון ההולנדי, ששימש גם אחראי משמרת, הביט בדרכון הישראלי של החטופה החוזרת והתעקש כי הן לא אמורות להיות בעמדה המהירה. השתיים לא התווכחו ועברו לתור הרגיל, אבל העובד קרא להן, אמר להן שהן יכולות לעבור לבידוק המהיר, אך באופן מוזר הזהיר את המלווה כי אם יתברר שאין להן מעבר מהיר היא תקבל קנס של 350 אירו. בשלב זה הוא פתח את המחסום וביקש מהם לעבור לתור לבידוק המהיר.

ההתעללות נמשכה: כאשר השתיים הגיעו לבידוק, בדיוק בשלב שעמדו להעביר את מטען היד בשיקוף, הגיע אותו אחראי משמרת והוציא אותן באגרסיביות מהתור. הוא העמיד אותן מול עשרות הנוסעים שעמדו בתור, השפיל אותן במכוון וצעק עליהן כי ביצעו הונאה והורה לעצור אותן עד לבירור הנושא. הוא גם ציין בקול רם כי הן ישראליות ואמר "אל על" פעם אחר פעם.

המלווה הישראלית הודיעה לעובד האנטישמי כי היא מתקשרת לשגריר ישראל בהולנד ומערבת אותו. מרגע שנוכח לדעת כי המלווה מדברת עם השגריר, מודי אפרים, הוא אמר בקול שקט כי עשה עוד שיחה ולפנים משורת הדין צוות הביטחון החליט לשחרר אותן והם "יגבו את החשבון על ההונאה מאל על". בינתיים, השגריר יצר קשר עם קצין הביטחון של אל על שמיהר להגיע כדי לסייע לישראליות.

בעזרת קצין הביטחון של אל על שתי הישראליות הגישו תלונות במשטרת הגבולות בסכיפהול. המלווה הגישה את התלונה כאזרחית הולנדית מכיוון שהיא בעלת שתי אזרחיות – ישראלית והולנדית. גורמים בשדה אומרים כי זו לא הפעם הראשונה שישראלים מתלוננים נגד אותו עובד על כך שהוא מתעמר ומעכב נוסעים בשל אזרחותם הישראלית.

בשיחה עם ynet סיפרה המלווה: "כאשר עצר אותנו עובד הביטחון הוא העמיד אותנו מול עשרות נוסעים, בכוונה, וצרח עלינו שביצענו הונאה. הוא כל הזמן חזר ואמר 'ישראליות', ו'לא יודע מה אמרו לכם בישראל', כאילו ביצענו איזה פשע נורא. אני נמצאת בשדה תעופה כמעט כל שבוע בחיים ולא הייתה לי חוויה כזו מבזה. הכל היה מכוון, זה היה מאד ברור שהוא ראה את הדרכון הישראלי ו'נדלק'. הרגשנו מותקפות, מושפלות, מבוזות. היה לו סדיזם בעיניים. רק אחרי שלא הסכמנו לזוז, נאבקנו והתקשרתי לשגריר הישראלי, הוא התחיל להבין שהפעם זה לא ילך לו".

משגרירות ישראל בהולנד נמסר ל-Ynet כי הם מכירים את המקרה ומודעים לכך שלאחרונה אירעו כמה מקרים כאלה ולכן בכוונת השגרירות לטפל באופן כללי בנושא מול הרשויות כדי שיוודאו שהעניין לא יישנה.

הולנד אנטישמיות חטופים מלחמת חרבות ברזל אל על

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד