כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"היה עילוי בתורה"

אימו של אמיתי הי"ד זועקת: "למה להכניס ילדים ללא ניסיון פנימה?"

אימו של הלוחם שנפל בסוף השבוע בחאן יונס תוהה בכאב מדוע "להכניס ילדים ללא ניסיון פנימה. כל הזמן הסבירו לי שהם קרובים לגדר ולא יקרה להם כלום" | היא סיפרה על בנה: "הוא רצה להיות עילוי בתורה"

אימו של אמיתי הי"ד זועקת: "למה להכניס ילדים ללא ניסיון פנימה?"
אמיתי אבן שושן הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

מלי, אימו של אמיתי אבן שושן הי"ד שנפל במהלך סוף השבוע בדרום רצועת עזה, סיפרה הבוקר על אהבתו של בנה לתורה, יחד עם שאיפתו להיות לוחם בסיירת. "הוא התעקש לעשות את כל המסלול, ללא קיצורי דרך".

מלי התייחסה בשיחה עם N12 לכך שמדובר בצוות שעדיין היה בהכשרה, לא סיים את המסלול. "הוא חייל בהכשרה, לא היה מוסמך, הוא פחד בעצמו להיכנס", אמרה. "מישהו צריך להסביר לי למה להכניס ילדים ללא ניסיון פנימה. כל הזמן הסבירו לי שהם קרובים לגדר ולא יקרה להם כלום. האחרון שדיבר איתו זה אחי משה שנמצא בעזה וחיפש אותו כל הזמן. הם התקשרו אליי ביום חמישי, הוא אמר לי, עכשיו אנחנו עוברים למבנה, נוכל לנוח".

 "שעם ישראל יתעורר. תתעוררו כבר. מספיק, די עם המלחמות בינינו. כל הזמן אמרתי שהחמאס הוא זה שיאחד בינינו, והנה עכשיו כולם באים לבכות על קבר בני. למה לנו ההפגנות האלה, למה לנו השנאה הזו. במה זה מקדם אותנו. רק ביחד ננצח, הם לא מבינים את זה", אמרה האם הכואבת בהתייחסה להפגנות בתוך ישראל.  

"הוא רצה להיות עילוי בתורה", סיפרה האם "איבדתי בן תורה, עילוי, לא היה יום שלא הניח תפילין. הוא היה בישיבה הגבוהה, ילד שאהב את התורה מיום שלמד לדבר". אמיתי הניח הורים ושלושה אחים. אחיו הצעיר בן 13 רק חגג בר מצווה במרץ האחרון.

מסע הלווייתו של אמיתי הי"ד יצא היום בשעה 12:00 מבית המשפחה במושב עזריאל לבית העלמין הצבאי המשותף בתל מונד.

דובר צה"ל התיר הבוקר לפרסום את שמותיהם של ארבעה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם ובכך עולה מנין הנופלים מקרב לוחמי צה"ל ל-604.

הלוחמים, מבית הספר לקומנדו, היו במשימת פטרול במרחב האבטחה של הציר הלוגיסטי בצפון חאן יונס כשנתקלו במהלך משימת פטרול בחוליית מחבלים שיצאה מתוך פיר מנהרה.

המחבלים ביצעו ירי מדויק על הלוחמים, הרגו 3 מהם ופצעו לוחם נוסף באורח אנוש - ובהמשך נקבע מותו בבית החולים. 

הלוחמים השיבו אש, חיסלו את אחד המחבלים, והיתר נמלטו בחזרה לפיר. 

 

 

אמיתי אבן שושן חאן יונס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד