כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
שיא גינס

בן 111: הוכתר האדם המבוגר ביותר בעולם; זו העצה שלו

גבר בריטי בן 111 שנולד באותה שנה שבה טבעה הטיטאניק הוא כיום האדם המבוגר בעולם. הקשיש עם השיא החדש אינו מעשן, ממעט לשתות אלכוהול, ואוכל דגים וצ'יפס בכל יום שישי

בן 111: הוכתר האדם המבוגר ביותר בעולם; זו העצה שלו
אילוסטרציה צילום: unsplash

בגיל 111 שנים ו-224 ימים, ג'ון אלפרד טיניסווד מאנגליה הוכתר רשמית בתואר האדם החי המבוגר בעולם. בשיא גינס פרסמו את ההודעה ביום שישי, יומיים לאחר ההכרזה על מותו של בעל התואר לשעבר, חואן ויסנטה פרז, בגיל 114, שמת חודשיים לפני יום הולדתו ה-115.

"או שאתה חי הרבה או שאתה חי קצת, ואתה לא יכול לעשות הרבה בקשר לזה", אמר טיניסווד בראיון לגינס שבו ניתנה לו התעודה שמציינת את השיא.

טיניסווד, אינו מעשן, ממעט לשתות אלכוהול, ואוכל דגים וצ'יפס בכל יום שישי. הוא אמר שהסוד לאריכות ימים הוא "רק מזל", הוא ייעץ לגבי החיים: "אם אתה שותה יותר מדי או שאתה אוכל יותר מדי או שאתה הולך יותר מדי אם אתה עושה יותר מדי מכל דבר, אתה תסבול בסופו של דבר".

טיניסווד, שנולד בעיר ליברפול בצפון-מערב אנגליה ב-26 באוגוסט 1912, עבר שתי מלחמות עולם כולל מספר מגיפות עולמיות כולל מגיפת הקורונה - וגם מחזיק בשיא של הגבר הוותיק ביותר ששרד בעולם נמלחמת העולם השנייה , לפי גינס. הוא נולד באותה שנה שהטיטאניק טבעה.

הוא מתגורר כיום בבית אבות בעיירת החוף האנגלית סאות'פורט. מנהלת בית האבות קייטי הווארד אמרה ל-BBC שזה כבוד לטפל בטינסווד, "אדם מדהים עם כל כך הרבה סיפורים לספר", ש"נהנה לקרוא עיתון ולהאזין לרדיו".

האישה החיה המבוגרת בעולם היא מריה ברניאס בת ה-117 ומתגוררת בספרד.

 
זקן שיא גינס בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד