כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בגלל סכסוך

באפריקה מאיימים לשלוח 20,000 פילים לגרמניה

בוטסואנה, מדינה באפריקה, מאיימת לשלוח 20,000 פילים "להסתובב חופשי" בגרמניה בגלל סכסוך פומבי על ציד פילים. בבוטסואנה חיים כ-130,000 פילים, וכ-6,000 עגלים חדשים נולדים מדי שנה

באפריקה מאיימים לשלוח 20,000 פילים לגרמניה
אילוסטרציה צילום: unsplash

נשיא בוטסואנה, מוקגוויטסי מאסיסי, איים לשלוח 20,000 פילים אפריקאים "להסתובב חופשי" בגרמניה בגין סכסוך בין המדינות על ציד. כך מפרסם העיתון הגרמני "בילד".

דבריו של מאסיסי הגיעו בתגובה לכך שממשלת גרמניה החליטה מוקדם יותר השנה כי היא רוצה להגביל ציידים לייבא פילים מאפריקה לגרמניה.

בוטסואנה היא ביתם של כשליש מאוכלוסיית הפילים בעולם. גרמניה היא בין המדינות ששולחות ציידים לצוד פילים, ציידים גרמנים מביאים חלק ניכר מההכנסה במדינות אפריקאיות רבות.

מאסיסי אמר שמספר הפילים בארצו קפץ כתוצאה ממאמצים להגן על בעלי החיים, וכי ציד פילים היה אחד הכלים שבהם משתמשת ארצו כדי להביא הכנסות תוך שמירה על אוכלוסיות הפילים.

מדינות אפריקה האשימו ממשלות וארגונים מערביים בקמפיין ובכפיית מדיניות על מדינות בעלות אוכלוסיות פילים גדולות מלהשתמש באמצעים אפקטיביים כמו חיסול כדי לשלוט במספר בעלי החיים.

בבוטסואנה חיים כ-130,000 פילים, וכ-6,000 עגלים חדשים נולדים מדי שנה. פילים חיים על פני כ-40% משטחה של המדינה. בוטסואנה נתנה כ-8,000 פילים לאנגולה ומוזמביק במאמץ להגביר את התיירות הבינלאומית באותן מדינות.

ארגוני זכויות בעלי חיים טוענים שציד בעלי החיים הוא אכזרי ויש לאסור אותו, ללא קשר למספרם.

מנהיגים בדרום אפריקה הזהירו בחודש שעבר כי ישלחו 10,000 פילים להתגורר בהייד פארק במרכז לונדון אם בריטניה תטיל איסור על ייבוא פילים מציד בספארי.

אוכלוסיית יתר של פילים מגבירה את הקונפליקט עם אוכלוסיות אנושיות, מכיוון שהחיות יכולות להרוס יבולים ואפילו לרמוס ולהרוג אנשים, אמר מאסיסי השבוע. קהילות מקומיות ברחבי דרום אפריקה מצאו את עצמן לעתים קרובות בעימות עם פילים.

מאסיסי אמר שלשרי ממשלת גרמניה אין "פילים בחצר האחורית שלהם", אך ציין שהוא "מוכן לשנות את זה".

 
פילים גרמניה בוטסואנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד