כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בצל המלחמה

משרד הרווחה מזמין אזרחים ותיקים לחגוג את הפסח בבתי האבות

אזרחים ותיקים יוכלו להתארח למשך 9 ימים (8 לילות) בבתי אבות בחג הפסח ובימי חול המועד ושביעי של פסח במימון מלא של משרד הרווחה, כולל הסעות. השר מרגי: "היוזמה הפכה למסורת ועוגן חשוב בפעילות המשרד למען אזרחים ותיקים"

משרד הרווחה מזמין אזרחים ותיקים לחגוג את הפסח בבתי האבות
השר יעקב מרגי עם אזרחים ותיקים צילום: באדיבות המצלם

משרד הרווחה והביטחון החברתי מציע לאזרחים ותיקים אפשרות להתארח למשך 9 ימים (8 לילות)  בבתי אבות בחג הפסח ובימי חול המועד ושביעי של פסח. גם בצל מלחמת חרבות ברזל, כשאזרחים ותיקים רבים פונו מבתיהם ועדיין לא חזרו, ממשיך משרד הרווחה את היוזמה שתכליתה להפיג מעט את הבדידות של האזרחים הוותיקים בימי החג ובחול המועד.

אזרחים ותיקים שמעוניינים להתארח באחד מבתי האבות במהלך החג, יכולים לפנות ישירות למחלקה לשירותים חברתיים במקום מגוריהם או באמצעות מוקד 118 שיעביר את הפנייה למחלקה הרלוונטית להמשך טיפול וגם יוודא שהפנייה טופלה. השהות בבתי האבות הינה לתקופה של עד 9 ימים במהלך והיא כוללת הסעה הלוך ושוב וכל זה ללא השתתפות עצמית ובמימון מלא של משרד הרווחה והביטחון החברתי.  

מאות אזרחים ותיקים התארחו בשנים האחרונות בבתי אבות בחג הפסח במסגרת היוזמה, דבר שאפשר להם  לחגוג את החג בצוותא ועל הדרך להרחיב את המעגל החברתי שלהם. לאורך השנים, התגובות מאלו שהתארחו בבתי האבות ברחבי הארץ היו חיוביות וכולם ציינו שבזכות היוזמה זכו לציין את החג בחברת דיירי בתי האבות, עובדים ואזרחים ותיקים אחרים. תקופת המלחמה בה חייהם של אזרחים ותיקים רבים השתנה ללא היכר ורבים אף נאלצו לעזוב את בתיהם, הצורך לאפשר להם לחגוג את חג הפסח יחד עם אנשים נוספים אף גבר.

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי: "היוזמה של משרד הרווחה לארח אזרחים ותיקים בבתי אבות במהלך חג הפסח הפכה למסורת ועוגן חשוב בפעילות המשרד למען אזרחים ותיקים. גם הפסח הזה אנו דואגים שכל אזרח ותיק במדינת ישראל יוכל לחגוג סביב שולחן חג ולא יוותר לבדו. השנה מקבלת היוזמה משנה חשיבות עקב מלחמת 'חרבות ברזל', שבעקבותיה אזרחים ותיקים רבים נאלצו לעזוב את בתיהם ואיבדו את מסגרת החיים המוכרת להם ואת תחושת הקהילתיות. אירוח בבתי האבות בחג, יחד עם אזרחים ותיקים אחרים, יוכל לסייע להם רבות בהחזרת תחושת הקהילתיות, הביטחון והאחדות".

ינון אהרוני, מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי: "התחלנו את פרויקט אירוח בחגים לפני מספר שנים ומאז אנו רואים כי אזרחים ותיקים רבים מגיעים ולוקחים בו חלק. אנו נמצאים בתקופה קשה בה חייהם של רבים השתנו ללא היכר ועלינו כחברה החובה להסתכל לצדדים ולהושיט יד מחבקת ולקרב את אלו המרגישים בודדים.  אני קורא לאזרחים ותיקים לפנות  למוקד 118 או ישירות למחלקה לשירותים חברתיים במקום מגוריהם ולהירשם. אם ידוע לכם על מישהו שעלול להימצא לבדו בחג, פנו אלינו ואנו נדאג ליצור עמו קשר. החוסן הלאומי שלנו נמצא במבחן ועלינו לגבור עליו ולהוכיח כי לא ניתן לשבור את החברה הישראלית".

ראש מנהל אזרחים ותיקים במשרד, יריב מן: "אירוח אזרחים ותיקים בבתי האבות במהלך החגים כבר הפכה אצלנו למסורת וזה לא במקרה. מדובר בנדבך חשוב מאוד במהלך השייכות שמוביל המינהל במשך כל ימות השנה בתכניות קהילתיות ומועדונים חברתיים. אנחנו שמים תשומת לב מיוחדת למצבם של אזרחים ותיקים בתקופת החגים שזאת תקופה רגישה במיוחד כשברקע מתנהלת מלחמה ואלפי אנשים מבוגרים פונו מבתיהם".

אזרחים ותיקים המעוניינים באירוח, יוכלו לפנות עד לתאריך ה- 17.4.24 ישירות למחלקות לשירותים חברתיים ברשות המקומית במקום מגוריהם אליה הם משויכים, או ליצור קשר דרך מוקד 118 של משרד הרווחה. או באמצעות הודעת וואצאפ למספר: 0502270118

משרד הרווחה יעקב מרגי אזרחים ותיקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד