כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
זה החזון של סינוואר

"בלי איראן המלחמה עם חמאס הייתה נגמרת מזמן"

אלוף (מיל') גרשון הכהן, לשעבר מפקד הגיס המטכ"לי, על המצב הבטחוני והכוננות לירי מאדמת איראן אמר: "מדינת ישראל ויכולת העמידה שלה נבחנת"

"בלי איראן המלחמה עם חמאס הייתה נגמרת מזמן"
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מפקד הגיס המטכ"לי לשעבר אלוף במיל' גרשון הכהן, שוחח עם גדי נס ב-104.5fm על מצב הביטחוני המסלים והאיום האיראני בעקבות החיסול האחרון, בפתח דבריו אמר האלוף במיל' כי "בתחכום גדול איראן החליטה להשמיד את מדינת ישראל, היא בנתה מערכת המכוונת לנקודות התורפה של מדינת ישראל, ויכולת העמידה של ישראל נבחנת" "המבחן שלנו הוא כושר העמידה, לא רק המנטלי,  היכולת לשאת את הסבל המתמשך, אלא גם, מבחן הפוטנציאל של כושר הייצור, חומר הגלם, ויכולת לשוב ליישובים, אם אפשר, זה מבחן כושר העמידה של חברה שנתונה במאבק".

על הכוננות והדריכות מהאיום לנקמה מצד איראן אמר: "צריכים להבין שזה יכול לקרות, ולעשות כל מה שצריך בשביל מוכנות, ההגנה האווירית ויחד עם זה לא להיסכנס לפאניקה. אנחנו במלחמה עם איראן כבר ממזמן. צריך להוציא את זה לעולם, שהעולם יבין מי עומד מאחורי ההתרחשות האזורית הזאת, בלי איראן חיזבאללה היה מסיים מזמן".

על המצב ביחסי ארה"ב- ישראל אמר: "יש גיבוי חלקי, אנחנו צריכים להבין שככה זה ולא להאשים את עצמנו". על הכנסת הסיוע ההומינטרי לרצועת עזה על פי דרישת ארה"ב, אמר: "אין לנו ברירה בהרבה היבטים ואנחנו צריכים להסכים עם האמריקנים איפה שזה לא סותר את האינטרסים המשמעותיים שלנו, ואני חושב שכך מתנהלת מדינת ישראל איתם", והוסיף: "יש איזושהי עוינות כלפי מדינת ישראל ואנחנו צריכים להבין אותה".

עוד אמר האל"מ: "בלי איראן המלחמה עם חמאס הייתה נגמרת מזמן, המצב עם חיזבאללה היה נגמר, הדבר הזה חייב להיות מובן לנו ולעולם".

המשיך, "כשאנחנו מסתכלים היום על מצבם של עשרות אלפי עקורים מבתיהם בכל הגבול הצפוני כולל מטולה, קרה פה משהו קשה מאוד. אם הייתה לנו את רצועת הביטחון המצב היה אחרת, צריך לומר. הרי,  יצאנו מרצועת הביטחון מתוך הבטחה גדולה שאם נצא, חיזבאללה יניח את נשקו. כי כאילו לקחנו לו את העילה למלחמה 'שחרור לבנון' אבל הוא ממשיך להילחם".

עוד אמר גרשון הכהן כי "חייבים להקשיב לנאום של נסראללה, הם אנשים מאמינים, יש להם חזון. וכשהוא אומר שהוא יזכה בימי חייו להתפלל במסגד אל-אקצא בירושלים אנחנו צריכים לקחת את זה ברצינות".

"סינוואר, חיזבאללה, חאלד משעל, הנייה ועוד אחרים עומדים ומתפללים באל אקצא - זה החזון שלהם, הם באים להשמיד את מדינת ישראל זה הסיפור".

לסיום אמר: "גם לאזרחים יש תפקיד במלחמה מהסוג הזה".

גרשון הלוי איראן יחיא סינוואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד