כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ברקע משבר חוק הגיוס

ראש ישיבת לייקווד על הגרמ"ה הירש: "דבר אחד לדור, הוא גדול הדור"

על רקע משבר הגיוס: בארה"ב מפרסמים את דבריו של ראש ישיבת לייקווד על מנהיג עולם הישיבות הגאון רבי משה הלל הירש: "דבר אחד לדור, הוא גדול הדור". צפו בתיעוד וידאו

ראש ישיבת לייקווד על הגרמ"ה הירש: "דבר אחד לדור, הוא גדול הדור"
הגר"י אולשין עם הגרמ"ה הירש צילום: בא

על רקע משבר הגיוס והנהגתו של מנהיג עולם הישיבות רבינו הגרמ"ה הירש בנושא, מפרסמים עסקנים בארצות הברית את דבריו של ראש ישיבת לייקווד הגאון רבי ירוחם אלשין במעמד קבלת פנים שהתקיים לכבודו של רבי משה הלל במסעו האחרון לארה"ב לפני כחודשיים. רבי ירוחם העיד ששמע מחבר המועצת הגר"ד כהן ראש ישיבת חברון כי רבי משה הלל הוא הדבר אחד לדור. 

"לפני כמה שבועות דיברתי עם אחד גדולי ראשי ישיבות בארץ ישראל עעל ניין נחוץ וביקשתי על עניין מסוים, אמר לי רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון, שדבר אחד לדור, דבר אחד לדור, רבי משה הלל הוא דבר לדור, ראש הישיבה שליט"א רבי משה הלל הוא דבר אחד לדור, הוא גדול הדור, ומה שאומר הוא מדבר לכל הדור, ובוודאי הוא זכות גדול שיש לנו מה שמכבדים כבוד התורה". 

רבי ירוחם הוסיף בחרדת קודש: "אחד מהדברים הגדולים שאין אני ואין המקום לדבר על אדם גדול הראש הישיבה שליט"א, אבל ידוע בכל העולם, כולו יודעים אצלינו בישיבה מי היה תלמידו של רבינו רבי אהרן שהעמיד מה התורה אצלינו בכל תפוצות ישראל, רק הראש ישיבה ז"ל העמיד, ומי הוא תלמידו, זה הראש הישיבה זצ"ל, חוץ מגדלות שלו הוא, יש לו של הרה"י זצ"ל, שומעים את ראש הישיבה מדבר, הראש הישיבה שכל הישיבה על כתפיו העמיד תלמיד רבי משה הלל, תלמיד הגדול, כל מה שמדבר הכל נשמתו רוחו הבנתו הכל בא מראש הישיבה זצ"ל, שומעים רבי משה הלל מדבר זה ראש הישיבה מדבר מתוך גרונו, הוא יהושע תלמידו של משה. 

"ועתה באנו לכבד אדם גדול כל כך, שהוא אינו רבי סלבודקה ישיבה, הוא רבי של כל כלל ישראל, הוא רבי אני שומע מאברכים שמחפשים מי יכול לעזור, עם מי לדבר, רק יהודי אחד, רבי משה הלל".

הרב משה הלל הירש הרב ירוחם אולשין הרב דוד כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד